יעל ואביגיל גרוס
יעל ואביגיל גרוסבאדיבות המשפחה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר הערב (חמישי) לשמעון גרוס שבנותיו נפטרו כתוצאה משאיפת חומרי הדברה רעילים.

"עם ישראל בוכה איתכם ומחבק אתכם", אמר נתניהו לאב המשפחה, "כולנו מחזקים אתכם בשעה הקשה הזאת".

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו מבכים את מות יעל ואביגיל ז"ל, ומתפללים לשלום הבנים. אני ורעייתי שרה מוסרים לך ולרעייתך מיכל תנחומים ואהבה".

שתי האחיות הובאו בצהריים למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול. האב שנפגע קל ושוחרר הבוקר ספד לשתי בנותיו, ופתח בסיפור מותם של שני בניו של רבי מאיר ובדברי אשתו של רבי מאיר כי מיתת הבנים היא לקיחת פיקדון.

"ה' נתן וה' לקח. נשאלת השאלה מדוע רבי מאיר בכה, הרי הוא בעצמו אמר לברוריה אשתו שצריך להחזיר את הפיקדון. התשובה היא שכשבעל פיקדון מגיע לקחת את הפיקדון כשהגיע הזמן, זה באמת הזמן להחזיר את הפיקדון. אבל, כשבעל הפיקדון מבקש את הפיקדון קודם שהגיע הזמן זה סימן שלא היינו שומרים טובים. אולי לא היינו ראויים לשמור על הפקדונות האלו, לא היינו זכאים לגדל אותם", אמר האב.

ההספד של האבא

האב הוסיף, "הקב"ה, נתת לנו את אביגיל, היא הייתה כל כך צדיקה וטהורה, כל דבר הייתה שואלת 'זה יהיה לי מצווה'? כל כך היתה נשמה טהורה, תמיד רק אהבה לעזור. יעלי רק עכשיו התחילה לדבר, תמיד 'אבא, אמא' איזה טהורה היא היתה, איזו מתוקה. איזה חברות טובות הן היו, אי אפשר להאמין. עוד אתמול בבוקר שתיהן דיברו ושמחו, בלילה שתיהן עוד רקדו. הקב"ה בא ולקח אותן בחטף, מהרגע להרגע, אפילו לא הספקנו להתפלל", הוסיף האב.

"אין לנו שום שאלות, 'אל אמונה ואין עוול, צדיק וישר הוא', ה' נתן וה' לקח, אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, לא יודע למה זה קרה דווקא לנו. אבל אם הקדוש ברוך הוא הביא אותנו לניסיון הוא יתן לנו גם כוח לעמוד בו, שיהיו יסורים של אהבה", הדגיש האב, "אני מבקש מאביגיל ויעל, תעלו לפני כיסא הכבוד, תינוקות שלא חטאו, ותבקשו על האחים רחמי שמיים".