מגעים במקביל. הרב אמסלם
מגעים במקביל. הרב אמסלםפלאש 90

יו"ר תנועת עם שלם ח"כ לשעבר, הרב חיים אמסלם, מרוצה מהסקר שנערך בשבוע שעבר ומעניק למפלגתו 3 מנדטים, "לא הזמנתי את הסקר, אבל אני רואה את זה כהישג, הציבור מבין היום שלצד לימוד תורה צריך פרנסה בכבוד. הסקר הזה מחזק אותי להמשיך בדרך, אני רואה את עצמי ואת עם שלם חוזרים לכנסת".

לדבריו בתקופה האחרונה יותר ויותר רבנים חרדים מביעים תמיכה בדרך של עם שלם, "זה לא סוד שבעבר היו איומים ומערכת לא פשוטה עברה עלינו. מרן הרב עובדיה הוסת על ידי גורמים שסובבים אותו, היום הציבור מרגיש פחות מאוים ופחות נלחץ. בעבר אם היה לאנשים רעד ביד לשים את הפתק שלנו בקלפי היום כבר לא. אני נפגש עם רבנים שמודים בפה מלא שצדקתי".

הרב אמסלם מדגיש כי הדיונים היום בוועדת שקד על נקיטת סנקציות לציבור החרדי אינם לרוחו, "הייתי שותף כח"כ בדיוני ועדת פלסנר ואמרתי כל הזמן שהכול צריך להיות בהידברות, צריכים לאתר את הראויים וכנגדם את אלה שמתחזים ולא לומדים, ולהם לייצר מסגרות מתאימות, אבל סנקציות לא ישיגו את המטרה".

הוא אינו פוסל השתלבות עתידית בתוך מפלגת הבית היהודי או הליכוד, "תמיד תמכתי בשיתוף של כל חלקי העם, ואין סיבה שזה לא יקרה. לא אכנס לפרטים אבל אני מקווה שתימצא הנוסחה לשיתופי פעולה בין עם שלם למפלגה נוספת".