ישראל שירן
ישראל שירןעצמי
המורה ישראל שירן מתכוון להמשיך במסע לטיהור שמו לאחר ששמו נרמס על ידי אנשי השמאל הקיצוני.

שירן כזכור פוטר בעבר מתפקידו כמורה לשעבר בבית הספר מוריה-ברקאי בחיפה לאחר שהביע התנגדות חריפה ללימוד 'מורשת רבין'. בשנת 2004 פסק בית המשפט כי שירן יפוצה על נזקיו ועוגמת הנפש שנגרמה לו ב-40 אלף שקלים.

היום הודיע שירן לשרת החינוך לשעבר יולי תמיר כי יתבע אותה בעקבות התבטאות שהשמיעה נגדו בימים האחרונים במהלך ראיון לגלי צה"ל.

עורך דינו, משה בר, מצטט במכתבו לתמיר דברים שאמרה נגד שירן בראיון, "הדברים שאמר אז אותו מורה גבלו בהסתה. באותה אוירה של הסתה שעברה את הקו בין ביקורת דמוקרטית למשהו שנקרא אתה בוודאי מכיר את המושג- סכנה ברורה ומיידית... לחזור על אותם דברים שגרמו אז לאדם מקרב החברה הישראלית לקחת נשק ולירות ברבין, אותו רגע שבו חצינו את הקו ולהגיד שצעד הוא לא נכון פוליטית לבין להסית, הוא רגע שאסור לחזור אליו...".

עורך דינו של שירן טוען כי מדובר בהוצאת דיבה. "ייחסת לו דברי הסתה לרצח והסתה בכלל והתייחסת אליו כאילו אמר דברים המגלמים סכנה ברורה ומיידית. הבחנת ללא בסיס בין דברי מרשי לבין דברי אחרים בכך שייחסת למרשי דברי עבירה וטענת כי מרשי היה מסית".

עו"ד בר מבהיר לתמיר כי עליה לפרסם התנצלות פומבית בפני שירן ולפצות אותו בסכום של 150 אלף ש"ח. "אם לא תעשי כן, יאלץ מרשי לאחוז בכל האמצעים על מנת לשמור על זכויותיו, לרבות תובענה לבית המשפט", כותב בר.

שירן הסביר הערב כי "הגיע הזמן שחכמים יזהרו בדבריהם וישקלו מילותיהם. הגיע הזמן ש'שיכורי כח נאורים' יפסיקו לשפוך דם נקי. הגיע הזמן שמי שאינו שולט בדיבורו ישלם מחיר כבד על דברי בלע שיוצאים מפיו ומביישים, פוגעים ורומסים אדם ואיש חינוך ישר, מסור ומקצועי".