הכניסה לבי"ח רמב"ם. ארכיון
הכניסה לבי"ח רמב"ם. ארכיוןפלאש 90

חשד לרשלנות רפואית חמורה בבית החולים רמב"ם שבחיפה. טעות בזיהוי בדיקת מעבדה הובילה למתן תשובה חיובית לסרטן ולכריתת שד של אישה בריאה.

האישה החולה ככל הנראה עדיין אינה יודעת שהיא חולה בסרטן, כך דווח בחדשות ערוץ 10.

"התרסקתי, חשבתי שזה הסוף שלי", אמרה מיכל (שם בדוי), שעברה את הכריתה המיותרת.

מדובר בטעות רפואית מסוג חמור ביותר, בדיקות הביופסיה של שתי הנשים הוחלפו ובעת שמיכל עברה כריתה מיותרת של שד משוחזר, אישה אחרת מסתובבת עם סרטן שד בלי לדעת זאת, "קיבלתי בעצם תשובה של מישהי אחרת, אני מתארת לעצמי כשהיא קיבלה את התשובה שלי היא הלכה לחגוג ולחשוב על זה שמישהי מסתובבת עם סרטן שד כבר שלושה חודשים זה מפחיד", הוסיפה מיכל.

לפני שבע שנים גילו אצל מיכל סרטן בשני השדיים. היא עברה כריתה מלאה ובניתוח השחזור הושתלו לה שתלי סיליקון, אבל הגוף של מיכל דחה אותם. היא לא התייאשה ועברה ניתוח מיוחד שנמשך 12 שעות, במסגרתו שוחזרו השדיים משרירי הבטן. אלא שלפני שלושה חודשים היא חשה בגוש באחד השדיים המשוחזרים. עם זאת, כל בדיקות ההדמיה יצאו תקינות.

בשל ההיסטוריה הרפואית הוחלט לערוך לה ביופסיה והרופאים הודיעו לבעלה של מיכל כי הסרטן חזר.

בלית ברירה נאלצה מיכל לעבור כריתה של השד. אותו השד נשלח לבדיקה פתולוגית כהליך שבשגרה, שם גילו כי הוא נקי לחלוטין מסרטן.

עורך דינה הסביר כי כדי לברר איך חלה הטעות הם פנו לשלוש מעבדות, במכון הפתולוגי באבו כביר הסבירו להם כי לא יתכן שהביופסיה הזו נלקחה ממנה.

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה "מדובר בתלונה שהועברה לידיעתנו לראשונה היום באמצעות חדשות 10. מאחר שמדובר בטענות חמורות לכאורה המחייבות בדיקות מעמיקות ומורכבות, אין לנו שום דרך מעשית לברר את מלוא הפרטים תוך זמן כה קצר. פתחנו בבירור מקיף ודחוף".

משרד הבריאות מסר "ממצאים העולים לכאורה מתחקיר חדשות 10 חמורים. משרד הבריאות יבקש את החומר הרפואי ובהתאם לממצאיו תיבחן הקמת ועדת בדיקה".