ילדים מתאמנים בעזה
ילדים מתאמנים בעזהפלאש90

מלחמת האזרחים בסוריה, אשר בחודש מרץ ימלאו לה שלוש שנים רוויות דמים, מושכת אלפי לוחמי ג'יהאד לשורות כוחות המורדים והארגונים האסלאמיים הקיצוניים, ובהם שלוחות ארגון אל-קאעידה ודומיו.

התקשורת בצרפת מדווחת על שני צעירים, תלמידי תיכון בני 15 ו-16 מהעיר טולוז, שעזבו את הבית ויצאו בחשאי לטורקיה בדרכם להצטרף לשורות המורדים בסוריה.

אחד מהם תואר כתלמיד ללא בעיות בלימודים או מבחינה התנהגותית והאחר היה מוכר למשטרה. האבא של התלמיד הראשון טען, כי הוא נסחף לג'יהאד לאחר שעבר "שטיפת מוח" דרך האינטרנט במשך מספר שבועות.

הנער בן ה-16 רכש את כרטיסי הטיסה לטורקיה בכרטיס האשראי של הוריו, וביום היעדרם הועברה הודעה אנונימית לבית הספר ששניהם לא יגיעו ללימודים.

בטורקיה עמדו השניים עם איש קשר שהבטיח לסייע להם לעבור את הגבול לסוריה ולהצטרף למחנה אימונים של המורדים. אותו איש קשר היה נתון תחת מעקב של המודיעין הטורקי, שהצליח בסופו של דבר לאתרם ולסייע בתהליך החזרתם לצרפת.

על פי נתוני המודיעין הצרפתי, מאות מאזרחי צרפת או תושבים המתגוררים בצרפת ואינם אזרחים (בהם 12 קטינים) יצאו לסוריה או שהביעו נכונות להשתתף בג'יהאד בסוריה. עד כה נהרגו בסוריה 21 אזרחים צרפתים, ובכללם שני אחים חורגים מטולוז.

משרד הפנים הצרפתי רואה בזרם המוג'אהידין היוצאים לסוריה איום ביטחוני חמור, והוא חושש מהם מפני חזרתם לצרפת של טרוריסטים בעלי ידע, ניסיון וקשרים עם גורמי טרור בינלאומיים.