הילדים בבית המשפט האזורי
הילדים בבית המשפט האזורימור שעשוע

בבית אריה, יישוב קהילתי ומועצה מקומית השוכנת בדרום השומרון, חנכו לפני כחצי שנה את הקמת הסקייטפארק הראשון באזור.

הסקייטפארק הינו מגרש עם מגוון רב של רמפות בשלל גבהים וסוגים, ומיועד לסקייטבורדינג, גלגליות, ואופניים.

הילדים חגגו וצהלו משמחה בכך שהם רואים כי החלום שלהם, שיהיה להם סקייטפארק משלהם, כזה שימלא להם את שעות הפנאי שלהם, קורם עור וגידים ואכן מתגשם. להתגשמותו של החלום היו אחראיים אנשיי היישוב בית אריה, וכמובן שהמועצה המקומית.

אבל אם את בני הנוער ביישוב, שימחה מאוד בניית הפארק, את שתי משפחות, מתושבי היישוב הקמת הפארק דווקא הכעיסה מאוד. הם טענו כי משחק הנערים בפארק הסמוך לביתם מפריע מאוד את מנוחתם. המשפחות הגישו תביעה כנגד המועצה המקומית לבית המשפט האזורי יהודה ושומרון, הממוקם באריאל. דרישתם על פי כתב התביעה, הייתה, לפרק את הפארק.

היום (ב') בבוקר, התקיים הדיון בעניין הסקייטפארק, בבית הדין האזורי באריאל. אל מול כבוד השופט רונן פלג, הופיעו ילדי היישוב בית אריה כשהם מצויידים בסקייטבורדים וברולר בליידס שלהם. לדברי עומר ורדי, מיוזמי רעיון ההתייצבות לדיון: "לא ניתן שיסגרו את הפארק, עדיף שנשחק שם מאשר בכבישים".

השופט, רונן פלג, החליט בתום הדיון כי הסקייטפארק יישאר נטוע במקומו, ועם זאת, ייעשה שימוש בו ובמתקניו תוך התחשבות בשכנים. הסיבה העיקרית להחלטתו של השופט, נעוצה בכך, שהמשפחות התובעות ידעו עוד לפני שבאו לגור במקום, כי בעתיד יהיה בשטח הסמוך לביתם, שטח בשימוש ציבורי.

אבי נעים, ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, אמר לאחר החלטת השופט: "רעש של ילדים משחקים זהו סם החיים של כל ישוב. אנו מעדיפים ילדים שעושים פעילות גופנית ומשחקים ברחובות, מאשר ילדים שתקועים מול מסכים".