לא ישן בלילה. ידלין
לא ישן בלילה. ידליןצילום: פלאש 90

"אובמה לא יהסס להשתמש בכוח אם יהיו בידיו הוכחות כי איראן מתקדמת, למרות ההסכמים, לנשק גרעיני וכי אין אפשרות אחרת למנוע זאת ממנה. הוא אמר זאת כמה פעמים".

את הדברים אמר ראש ה- CIA לשעבר, הגנרל דיוויד פטראוס, בתשובה לשאלתו של ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, "כמה אמין האיום האמריקאי בשימוש באופציה הצבאית נגד איראן?".

הגנרל פטראוס התייחס גם למלחמה באפגניסטן ובעיראק ואמר, כי "מטרת המלחמה באפגניסטן הייתה לאפשר לאפגנים לשלוט על עצמם בעצמם ובביטחון. זו משימה לא פשוטה אך הדרך קדימה סלולה. לגבי עיראק: עזבנו את עיראק במצב טוב באופן יחסי. ההתקדמות היתה עצומה – האלימות פחתה וייצוא הנפט עלה. אולם, המדיניות הממשלה העיראקית שהיא מדיניות עדתית, או נתפסת כזו, פגעה קשות במאמצינו. עיראק הלכה לאחור במידה רבה מאז יציאת הכוחות האמריקאים".

פטראוס הוסיף כי "יש בארה"ב עייפות ורצון להימנע משימוש בכוח לאחר המלחמות בעיראק ובאפגניסטן (סינדרום ויאטנם) אך יש לנו עדיין יכולות ניכרות באזור שיסייעו לנו לטפל באיומים עתידיים. המדיניות האמריקאית בסוגיה הסורית הביאה לבלבול בקרב בנות בריתנו".

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר כי "מה שמשאיר אותי ער בלילה זו איראן – תוכנית הגרעין של איראן מיועדת להשגת נשק גרעיני. המנופים העיקריים מול איראן, שהם סנקציות ואיום בשימוש בכוח צבאי מתערערים וזה מדאיג!".

"הסטאטוס קוו בזירה הפלסטינית אינו חיובי", טען ידלין, "הברית עם ארה"ב אינה חזקה כשהייתה וזה מדיר שינה מעיני ועלינו להחזיר את היחסים למסלולם התקין".

ידלין הוסיף כי "עצמאות אנרגטית בארה"ב היא חיובית לישראל – העובדה כי לערבים לא יהיה מנוף כלפי האמריקאים חיובית מבחינת האינטרסים של ישראל".

לדבריו, "העובדה כי הסכמי השלום עם ירדן ומצרים יציבים זו התפתחות חיובית. העובדה כי משטר האחים המוסלמים אינם בשלטון היא חיובית: משטר האחים תמך בחמאס ולא הכיר בישראל".