הוועדה לעניינים חברתיים של מועצת אירופה סיימה אמש (שלישי) שימוע מקיף בנושא ברית המילה, בעקבות החלטה קודמת של הועדה להמליץ על איסור קיום הברית שעוררה גל מחאה בעולם היהודי.

בפני הוועדה התייצבו ארבעה מומחים רפואיים מארה״ב, גרמניה, טורקיה וצרפת וכן הוקרנו שני סרטים שהציגו טיעונים בעד ונגד קיום ברית המילה.

את הסרט הישראלי "For Life" שהופק על ידי הכנסת במיוחד עבור הדיון אתמול, בו מופיעים שורה של מנהלתי בתי החולים ומומחים מישראל, הציג ראש משלחת הכנסת למועצת אירופה, ח״כ נחמן שי. ״אנו רואים בהחלטה זו פגיעה עמוקה והפרה של חופש הדת״, אמר שי.

״אין מדובר בסוגיה רפואית או בשאלת שלמותו של הילד, אלא במנהג יהודי ובמסורת שאנו כיהודים נמשיך לקיים. במיוחד חבל כי בשבוע שבעולם מציינים את יום השואה הב״ל נדרשה מועצת אירופה לדון בברית המילה. עיתוי אומלל לחלוטין״, הדגיש ח"כ שי.

ישראל מנהלת עתה קמפיין כלל אירופי שתכליתו להביא להחלטה חדשה של האסיפה הפרלמנטרית לאחר שגם מועצת השרים של אירופה וגם מזכ״ל המועצה הסתייגו מהחלטה זו, שהתקבלה במחטף וללא שיקול דעת.

״עצוב״, אמר ח״כ שי, "שאת השימוע מקיימת הועדה לאחר שגיבשה עמדתה וקיבלה החלטה. מאה חברי האסיפה הפרלמנטרית כבר תומכים בהחלטה חדשה והפעילות עתידה להימשך, עד שתתקבל ותבטל את קודמתה״.