דותן נוימן
דותן נוימןעצמי

בבית הכנסת של קהילת יקר בצפון תל אביב ייערך מחר (יום חמישי) בערב עימות ראשון מסוגו בין דוברות המזוהות עם ארגוני המגדר של הקרן החדשה לישראל – איילת וידר כהן מארגון 'קולך', וד"ר דפנה הקר מאוניברסיטת תל אביב, ממייסדות ארגון 'איתך-מעכּי' של משפטניות יהודיות וערביות – לבין נציג של תנועה חדשה יחסית הדוגלת בחיזוק ערכי המשפחה, דותן נוימן, סגן יו"ר 'הפמיליסטים'.

לקראת העימות, שאלנו את נוימן – מהו "פמיליזם"?

"הפמיליזם הינו ניסיון ראשוני לבלום את המגדריזם הפמיניסטי של המאה שנים האחרונות שהצליח לפורר את המבנה האורגני המשפחתי ולהפכו לתופעה חברתית שולית,” הסביר. "הפמיליזם הוא בראש ובראשונה תשובה לניסיון הפמיניסטי 'לתקוע תריז בין הדבקים' וליצור מלחמה בין המינים.”

"הגורמים המגדריסטיים המכנים את עצמם 'פמיניסטיים,' יצרו אוירה שבה טולטלה רקמת היחסים העדינה בין המינים שהייתה מושתתת על כבוד, הדדיות, ואחריות משותפת, תוך הכלה של השונות בין המינים ומורכבות הקשר ביניהם.”  

“'הפמיליסטים' הינם קבוצה חלוצית, שהבינה ראשונה את ממדי החורבן וההרס שזרעו המגדריסטיות, ומנסה ליצוק תוכן חדש לתוך האחדות ה'גברית נשית,' להחזיר את היציבות והמשמעות למבנה המשפחתי בו התפתחה האנושות, ולהילחם במגדריסטיות המכפיפות את ערכי העולם כולו לגחמותיהם המסוכנות.”

- האם אתם מתנגדים לשוויון בין גברים ונשים?

"מעולם לא היה שוויון בין נשים לגברים. גברים לכל אורך ההיסטוריה האנושית לקחו על עצמם אחריות כבדה יותר שגם קיצרה את תוחלת החיים שלהם. גברים הקריבו את עצמם בשביל נשותיהם וילדיהם בכל אספקט אפשרי: אם בעבודות מסוכנות, במסעות שמהן רבים לא חזרו , במלחמות מגן ועוד. גברים ויתרו מיוזמתם על רווחתם האישית ולמדו להדחיק כאב וסבל מגיל צעיר.”

"התרמית ארוכת השנים של המגדריזם הפמיניסטי השתמשה ב-DNA המגונן, הטבוע במין הגברי אבולוציונית, ותוך מינופה של קורבנות דמיונית, בנתה במאה שנים האחרונות נרטיב של אפליה מול נשים על מנת להעצים את חוסר השוויון בין הגברים לנשים בכל תחום אפשרי – אם בנושא זכויות, פנסיה, מיסוי, שירות ציבורי וקהילתי, רגולציה משפטית, רווחה, השקעה במחקר ביחס למחלות נשים מול מחלות גברים, תמיכה ממשלתית בגופים התומכים במנגנון המגדריסטי, ענישה דיפרנציאלית בפשעים זהים, פגיעה בזכות הקניין בקונפליקט מול נשים, רגולציה משטרתית, טיפול 'חד סטרי' בתופעת האלימות במשפחה תוך סיכון קטינים במקרים רבים, הסרת האחריות מנשים במקרה של הריון לא רצוי, סביבת עבודה 'סטרילית' לנשים, שיח תקשורתי אמפתי או חסר אמפתיות תלוי-מגדר, סובלנות לפשעים מול קבוצת גברים בניגוד למגדר ההופכי, אפליה קיצונית בכל הקשור לדין האישי ובדיני הגירושין, פגיעה בהורות והרשימה עוד ארוכה... עם זאת הפשע החמור מכול הוא יצירת 'התקינות הפוליטית' ושיח השולל דיון אמיתי העשוי לחולל שינוי באפליה הבוטה מול גברים ובחוסר השוויון הזועק לשמיים. הפמיליזם הינה הסנונית הראשונה החותרת לשוויון אמיתי בין המינים תוך הכרה בשונותם.”

- בימים אלה מנהלות חברות כנסת קרב חפירות נגד ביטול חזקת הגיל הרך, המעניקה יתרון לאמהות בגירושין. האם ביטול חזקת הגיל יאפשר לגברים מתגרשים לסחוט נשים בגירושין?

"במדינת ישראל 2014, קיימים קרוב למאה אלף תיקי הוצל”פ-מזונות פתוחים! אם לוקחים בחשבון שכ-9,000 משפחות עם ילדים מתגרשות מדי שנה, הרי שמדובר ב'יבול' שמקביל ל'יבול' של יותר מ-11 שנים. זאת, על אף ולמרות מערכת אכיפה ברוטאלית הרומסת את זכויות הפרט שלא הייתה מביישת את המשטרים החשוכים ביותר במאה העשרים . כולם יודעים כי לא ניתן לשלם את הסכומים האסטרונומיים הנפסקים במדינת ישראל שלעיתים מגיעים עד לפי שבע בממוצע מסכומים הנפסקים במדינות מערביות אחרות.”

"המשמעות הסטטיסטית של האמור לעיל הינה שכל אב גרוש , כמעט בצורה אוטומטית הופך להיות סרבן מזונות. ביטול חזקת הגיל הרך יגרום להורות שוויונית יותר, יפחית את דמי המזונות שממילא אינם ראליים וגורמים לליבוי השנאה בין ההורים, וממילא יפחית את הפגיעה בילדים. נשים יוכלו לצאת לעבוד בעבודות משמעותיות יותר ולהיחלץ ממעגל העוני אותו יצרו ארגוני הנשים.”