מנכ"ל גוגל פייג' עם מנכ"ל לנובו יואנקינג
מנכ"ל גוגל פייג' עם מנכ"ל לנובו יואנקינגגוגל

לנובו, ענקית המחשוב הסינית, רוכשת את יצרנית הטלפונים מוטורולה מוביליטי מגוגל.

שני הצדדים הגיען להסכם על פיו לנובו תשלם תמורת העסקה 2.91 מיליארד דולרים.

גוגל רכשה את מוטורולה מוביליטי לפני כשנתיים תמורת 12.5 מיליארד דולרים. לפי ההודעה המשותפת, היא תשמור על רוב הפטנטים שרכשה, כ-17,000 במספר, למרות המכירה ללנובו.

מוטורולה מוביליטי פעלה באופן עצמאי מאז הרכישה היא השיקה בשנה האחרונה את הטלפונים Moto X ו-Moto G, שני הטלפונים החכמים הראשונים תחת כנפי גוגל. החברה אמורה להמשיך לפעול בנפרד גם תחת לנובו, ולשמור על המותג מוטורולה מוביליטי.

עם זאת בגוגל מעדיפים להתרכז במערכת ההפעלה אנדרואיד, וכמות הפטנטים הענקית שהיא הוסיפה לפורטפוליו התקשורת שלה היו הסיבה העיקרית לרכישת מוטורולה, ולא ייצור טלפונים.

"זה יאפשר לנו בגוגל להקדיש את האנרגיה שלנו להנעת חדשנות בכל רחבי האקו-סיסטמה של אנדרואיד, לטובת משתמשי הטלפונים החכמים בכל רחבי העולם", כתב מנכ"ל החברה לארי פייג' בבלוג הרשמי. "זה לא משפיע על מאמצי החומרה האחרים שלנו, הם שונים מאוד מאלו של תעשיית המובייל".

למרות הפרש הגדול בין מחיר הרכישה למחיר המכירה, גוגל כאמור שומרת את הפטנטים לעצמה, במטרה להגן על כל המערכת של אנדרואיד במקרה הצורך, וכן היא מכרה את החטיבה הביתית של מוטורולה מוביליטי תמורת 2.5 מיליארד נוספים מייד לאחר הרכישה.