68 ראשי מועצות דתיות ונשותיהם הגיעו השבוע לחזק את השומרון.

ראשי המועצות הדתיות טיילו בהר כביר, צפו מהר גריזים על קבר יוסף שבשכם, הגיעו לחווה החקלאית בגבעות עולם וביקרו בישיבה הגבוהה באלון מורה, שם נפגשו עם הרב אליקים לבנון, רבה של השומרון.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, בירך את ראשי המועצות הדתיות על הגעתם ואמר כי "דווקא בעת הזו בה נושבים רוחות רעות מגורמים שונים בעולם, עלינו להתחזק מבפנים ולחזק זה את זה. עם ישראל ידע תלאות קשות בכל שנות גלותו וגם לאחר עלייתו ארצה וצלח אותן בין השאר בשל יכולתו לעמוד כאיש אחד בעת צרה וצוקה.

"בעת הזו, בבואכם הנה לחזק את השומרון, אתם עושים את שידע עם ישראל לעשות במשך כל השנים להתחזק ולחזק את עצמו מבפנים כדי לעמוד איתן מול גורמים המבקשים לפגוע בו מבחוץ", אמר מסיקה.

יו"ר חבר המועצות הדתיות, שלמה תנעמי, אמר כי "השומרון הוא בסיס לכל דבר טוב" והבטיח להיות שגריר נאמן. ראש המועצה הדתית בקרית ביאליק, אבי ביטון, אמר בעקבות הסיור כי "עד היום ידעתי שאני מתנגד לתהליך המדיני, היום הבנתי למה והפכתי למתנגד חריף ולפעיל למען ההתיישבות".

הרב אליקים לבנון התייחס במפגש להצעתו של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, להורות לרבני ערים להחתים כרטיס במקום עבודתם וציין כי הדבר אינו מתאים לאופי פעילותם. "רבנים צריכים לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה", אמר הרב בנון והדגיש כי ראוי שעבודת הרבנים תיבדק והציע שיגישו דו"ח על עבודתם.

הרב לבנון יצא נגד כל פגיעה במעמד הרבנות ותקף את הצעתה של שרת המשפטים ציפי לבני להקים בית דין משמעתי לרבני ערים. "ההכפפה של רבנים לשופט שאיננו מבין כהוא זה במערכת התורנית ולאפשר לו לשפוט אם רב פועל כראוי זה דבר שלא יעלה על הדעת. אפשר בהחלט לתת תפקיד כזה לדיין שמבין את המערכת התורנית".