הרב מלמד והרב פרץ בכנס ירושלים
הרב מלמד והרב פרץ בכנס ירושליםפלאש 90

שנה אחרי הסערה שעורר כנס ירושלים בעקבות מתן הפרס לאגודת אפרת, אומר יו"ר העיתון 'בשבע', דודו סעדה, כי גם השנה יעסוק הכנס בכמה סוגיות משמעותיות ורגישות.

"בשנה שעברה לא תכננו את הכנס לפי ההתנגדויות, אבל בכנס השנה משתתף בין השאר מנכ"ל רשת אורט והוא יאמר דברים מעניינים מאוד, גם השר נפתלי בנט שנמצא בעין הסערה יצטרך להגיב וידבר בשיחה של אחד על אחת עם סיון רהב מאיר", סיפר.

לדברי סעדה, הכרטיסים בהרשמה המוקדמת אזלו ניתן לרכוש כרטיסים ביום הכנס בכניסה לאולם. "זה כנס חם ומעניין, בין השאר נציג שם סקרים שקשורים למפלגת הבית היהודי, האם הבחירות צריכות להיות בפריימריז או בוועדה מסדרת, והאם זה נכון לשתף את הציבור החילוני ברשימת הבית היהודי. נציג גם סקרים על אוסלו ויהיה חם ומעניין".

סעדה מסביר מדוע הם אינם חוששים לעסוק בסוגיות טעונות בציונות הדתית, "אנחנו עוסקים במושבים השונים בין השאר במודרנה החדשה של הפמיניזם הדתי, יש כאלה שרואים בו פריצת דרך וחלק לא. נתייחס אל הנוער מול אתגרי המודרנה. לאן הציונות הדתית הולכת פוליטית וחברתית? האם התורה נועדה לדתיים בלבד או גם לחילונים? נושיב באותו שולחן אנשים משני צידי הקשת הפוליטית וההשקפתית, כמו רון פונדק ממתכנני אוסלו ואריה דרעי ומולם דן מרגלית ודני דיין.

"יהיו הרצאות של אנשים מיוחדים, חוץ משרים וח"כים, נאום של יו"ר מפעל הפיס האלוף במיל' עוזי דיין על גבולותיה הביטחוניים של מדינת ישראל.  המועמד לנשיאות רובי ריבלין, מנכ"לי בנקים, אנשי כלכלה ועוד", סעדה מזכיר כי במהלך הכנס יחולקו פרסי ירושלים לאישים בתחומים שונים, כמו חינוך, עשייה ציבורית, עסקית, תורנית ועוד".