המחבל והאוטובוס. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק
המחבל והאוטובוס. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוקמבט לתקשורת הפלשתינית

תופעת האדרת המחבלים בתנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן, אינה עוצרת לרגע.

יום לאחר שהילל יועצו של אבו מאזן את המחבל שחוסל תוך כדי הסתערות על מוצב צה"ל פרסמה התנועה דברי הלל ושבח למחבלים רוצחים מהעבר.

את דברי השבח שעליהם מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' פרסמה תנועת הפתח' במסגרת חגיגות לציון יום השנה לפיגוע ההתאבדות שביצע המחבל עלי ג'עארה, פיגוע שבו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו עשרות.

בעמוד הפייסבוק המרכזי שלה פרסמה תנועת הפתח' דברי שבח לרוצח וכינתה אותו "הגיבור השקט" ש"הצליח לשבור את מחסומי הביטחון של הציונים ולפרוץ את מבצריהם". לצד הטקסט המשבח ומהלל הופיעו תמונות של המחבל והאוטובוס המפוצץ.

מנהל עמוד הפייסבוק של פת"ח הוסיף ואמר שהמחבל המתאבד "נשא על גופו מסר והניח אותו מול ביתו של שרון, כאילו היה מכת ברק".

עוד מזכירים אנשי 'מבט' כי מחבלת מאבדת זכתה גם היא לכבוד לפני ימים אחדים. ופאא' אדריס, המחבלת המתאבדת הראשונה, שפוצצה את עצמה במרכז ירושלים בשנת 2001, כונתה "השמש של פלשתין והמגדלור המאיר שלה". ב'מבט' מזכירים כי אדריס רצחה אדם אחד ופצעה יותר מ-100. תנועת הפתח' כינתה את מעשיה של המחבלת כ"מעשי גבורה" ו"מושא לכבוד, לגאווה ולהתפעלות," והאדירה אותה כ"חדה כחרב וחזקה כעץ אלון".

ראשי 'מבט' מצטטים במדוייר את האמור בדף הפייסבוק של הפתח' על ופאא' אדריס ש"הייתה מהירה בקבלת החלטות ונועזת בנקיטת עמדות. היא הייתה חדה כחרב וחזקה כעץ אלון. החלטתה הייתה לבצע פעולת בקשת שהאדה (כלומר, פיגוע התאבדות) בעומק הישות (כלומר, ישראל), וגופה התפוצץ ברחוב יפו בירושלים הכבושה - אותו רחוב בו חל מפנה חד ומהיר בתגובה על פשעי הכיבוש נגד בני עמנו, כדי לנקום את דם השהיד המפקד, ראא'ד אל-כרמי, ממייסדי גדודי השהידים של אל-אקצא. ופאא' הלכה לעולמה, אך מעשי הגבורה שלה נשארו מושא לכבוד, לגאווה ולהתפעלות... והיום את השמש של פלסטין והמגדלור המאיר שלה".