שי- לי קראוס
שי- לי קראוסמיה אפיס

נערות רבות מתקשות למצוא בגדים יפים וצנועים, כאלה שלא דורשים מאמץ והוספת מטרים לחצאית או חולצה מתחת לחולצה.

המעצבת, שי- לי קראוס בת ה-27 ממעלה אדומים מעצבת שמלות ייחודיות, צנועות ואופנתיות לשבתות, חגים ואירועים. לשמלות שלה לא צריך להוסיף תוספות, מראש, היא מכינה אותם עם שרוול אחרי המרפק, חצאיות אחרי הברך וצוואר סגור והתוצאה נהדרת. גם שמלות שמתפרסמות בעיצובה עם שרוולם שאינם אחר המרפק, יש לה את אותן עם גרסה צנועה שמתאימה לבנות המגזר.

"השמלה הראשונה שעיצבתי, זו שסללה את דרכי כמעצבת, היתה שמלה שתפרתי לחתונה של אחותי" מספרת קראוס. "רציתי שמלה שתהיה צנועה, שלא אצטרך לשים גופייה מתחתיה. כולם בחתונה החמיאו לי על התוצאה, ומשם המשכתי לעצב שמלות. אני מעצבת וכולן יכולות לקנות אצלי, לא רק דתיות מחפשות ללכת בצניעות. הקהל הדתי נחשף אליי יותר כי אני מוכרת את השמלות בכל עונה בירידי 'הוד והדר' ו-'בניין שלם'. אני דתייה ובאופן מאוד טבעי אני יודעת מה צריך, ומה אני הייתי רוצה למצוא בחנויות ואין".

איזה עיצובים את עושה? מה מיוחד בהם?

"ההשראה שלי לקוחה מהסרט 'נשים קטנות', אני מאוד שמחה ואוהבת להפיץ שמחה ואהבה בעולם וככה העיצובים חווים את הדמיון העשיר והאישיות שלי. את כל השמלות אני גוזרת ותופרת במו ידיי, הכביסה במכונה רגילה. אני עובדת עם בד שלא מתכווץ והבד לא דוהה, לא מזיעים בו והוא לא מתקמט.

מכיוון שאני תופרת כל שמלה לבד, יש הרבה דגמים שהוא בודדים וככה מי שקונה אותם היא הכי מיוחדת בכל העולם. לכל דגם יש 3 סוגי שרוולים ופתחים ואורך השמלה מגיע ל3/4, או אחרי הברך תלוי בגובה".

במקביל להיותה מעצבת היא לומדת רכיבה טיפוליה, למדה בשנקר, מחפשת חתן ומתכוונת להמשיך לתפור ליין שמלות חג, שבת וערב. אם יהיה ביקוש לשמלות של יום- יום, היא מבטיחה לתפור גם.

"אני מוכרת את השמלות שלי בסכומים שנעים בין 280 ש"ח ל-350 ש"ח שמלה, מכיוון שאם אני הייתי הלקוחה זה היה התקציב שלי לשמלה, ולכן גם אם אני כביכול מפסידה כסף על שמלה, אני מרגישה שזה לא יהיה מוסרי מבחינתי להעלות את המחיר.

אני אישית נגד תחתיות וחולצות בסיס אני יכולה להיות נגד כי אני מוצאת פתרון חלופי- השמלות שלי. את שמלותיי אני מוכרת בסטודיו שלי במעלה אדומים ניתן לתאם איתי הגעה או להגיע לירידים. חוץ מזה, יש לי אתר פייסבוק בו ניתן לראות את השמלות שלי וכולן מוזמנות להיכנס".