פיגוע בביירות
פיגוע בביירותארכיון: רויטרס

עיתון "אל-אחבאר" מדווח מפי מקורות ביטחוניים, כי השיח' עומר אל-אטרש הודה בחקירתו בהעברת מחבלים ושתי מכוניות תופת מאזור ערסאל לביירות ומסירתם לאנשים שלא הכיר בהיותו מודע לתכנית של קבוצת ג'יהאדיסטים בעלי אזרחות לבנונית ופלסטינית לבצוע גל של פיגועים בדאחיה ובאזורים אחרים.

ב-2 וב-21 בינואר בוצעו שני פיגועים במתווה של מכונית תופת באזור הדאחיה בביירות המהווה מעוז של ארגון חיזבאללה. ארגון סלפי קיצוני המכונה גדודי עבדאללה עזאם (על שם מנהיג פלסטיני שהיה מקורב לאוסאמה בן לאדן) נטל אחריות על הפיגועים.

על פי מקורות אלה, השיח' עומר אל-אטרש, שנעצר בשבוע שעבר בשתורה, מסר מידע חשוב על השיטה בה הועברו מכוניות התופת מסוריה ללבנון מאזור ערסאל, ועל סיוע שקיבל מאחד מגורמים במחנות הפליטים בביירות כתחנה ביניים למחבלים המתאבדים או למכוניות התופת.

עוד נמסר, כי הפלסטיני איבראהים אבו מעליק המכונה אבו ג'עפר, שנהרג בקרב עם הצבא הלבנוני בשתורה, היה אחראי בשיתוף פעולה עם תושב לבנוני מבוקש על גיבוש תכנית לביצעו פיגוע משולש בדאחיה, הכולל פיגוע ירי ע"י שני מחבלים מתאבדים לפני שיפוצצו את עצמם ופיצוץ מכונית תופת שיכוון נגד הקהל הרב שיתאסף במקום.