לא על הלחם לבדו
לא על הלחם לבדונא לגעת

אנסמבל התיאטרון של מרכז "נא לגעת", בו משחקים שחקנים חרשים עיוורים, ייצא בחודשים הקרובים לשני מסעות עם הצגתו "לא על הלחם לבדו" - בחודש פברואר יופיעו שחקני האנסמבל בפסטיבל האומנויות הבינלאומי בפרת, אוסטרליה בחודש מרץ יצאו לסיבוב הופעות בארה"ב אשר יתחיל בקליבלנד, ימשך בוושינגטון, שם יופיעו בקנדי סנטר ויסתיים בתחילת חודש אפריל בבוסטון.

ההצגה אשר זכתה לשבחים רבים ברחבי העולם, כבשה את לונדון ואת דרום קוריאה והציגה בתחילת השנה גם בתיאטרון סקירבול בלב מנהטן. ההצגה עלתה בתיאטרון הניו יורקי במשך 21 ערבים ולמעלה מ-10,000 צופים מרוגשים זכו לחוות את החוויה החד פעמית. העיתונות המקומית היללה ושיבחה.

תיאטרון "נא לגעת" מעורר עניין רב בכל רחבי העולם, הן בשל שפת התיאטרון הייחודית שלו והן בשל גישתו החברתית והמהפכנית.

"המפגש בין הקהל ובין אנסמבל השחקנים החרשים-עיוורים יוצר בכל מקום בעולם מציאות חדשה שמבוססת על החושך ועל הדממה שקיימת בכל אחד מאיתנו", אומרת עדינה טל, מייסדת מרכז "נא לגעת". "הנס קורה בכל פעם מחדש."

תיאטרון נא לגעת הוקם במטרה לשלב אנשים חרשים-עיוורים בחברה, לקדם את צרכיהם ושאיפותיהם ולהעניק להם הזדמנות לביטוי עצמי ולמימוש הזכות הבסיסית ביותר – לתת ולתרום לחברה. דרך ההופעה על הבמה, שחקני אנסמבל "נא לגעת" החרשים-עיוורים זוכים לבטא עצמם בצורה אמנותית ומעניקים לקהל הצופים חוויה משמעותית, המקדמת את המודעות והקבלה של אוכלוסיית החרשים-עיוורים בישראל ומקדשת ערכים של אחווה, כבוד הדדי, סובלנות ודו-קיום. הקהל היוצא מהצגות האנסמבל זוכה לתחושה כי אין גבול ליכולות האדם וכי הכול אפשרי.

מרכז נא לגעת הוקם על ידי עמותת נא לגעת ופתח את שעריו לקהל הרחב בדצמבר 2007 בנמל יפו תל אביב. במרכז פועלים תיאטרון "נא לגעת" עם אנסמבל השחקנים החרשים-עיוורים, בית הקפה "קפה קפיש" עם מלצריו החרשים ומסעדת החושך "בלק אאוט" עם צוות המלצרים העיוורים. במרכז עובדים כ150- אנשים מתוכם כשמונים חרשים, עיוורים וחרשים-עיוורים.