הועדה הבוחרת
הועדה הבוחרתדוברות הכנסת

ועדה ציבורית בחרה ביום חמישי אחה"צ את חמש העבודות שעלו לשלב הבא במסגרת תחרות סטודנטים לעיצוב שפה גרפית לכנסת.

על חברי הוועדה נמנו מעצבים בכירים, אישי ציבור ובכירים בכנסת.

כל העבודות נבחנו באופן אנונימי לחלוטין, על מנת לאפשר תחרות שוויונית והוגנת ככל האפשר. לאחר שחברי הוועדה סקרו ודרגו את מכלול העבודות שהוצגו באולם "נגב", התקיים דיון לגבי העבודות שדורגו על ידי חברי הוועדה. בסופו של דיון ארוך, החליטה הוועדה להעלות לשלב הבא – תצוגה פומבית באינטרנט לציבור – חמש עבודות.

היום (ראשון) צפויות העבודות הנבחרות לעלות לאתר אינטרנט ייעודי שהוקם לשם כך, והציבור יתבקש להביע את דעתו על ההצעות. ההכרעה הסופית, מבין שלוש העבודות שיזכו לדרוג הגבוה ביותר – תוחזר לוועדה הציבורית וליו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין.

העבודות מוצגות ב http://knessetlogo.gov.il/ וכל אדם יוכל להצביע פעם אחת בלבד. ניתן להצביע גם דרך עמוד הפייסבוק של הכנסת. האתר הייעודי מוצג בשלוש שפות – עברית, ערבית ואנגלית. באתר מוצגים רק הסמלילים, אך ניתן להגיע דרכו גם לתצוגה של העבודות המלאות שהוגשו.

השפה העיצובית החדשה שתיבחר, אמורה לבטא באמצעים גרפיים את ייחודה של הכנסת בציבוריות הישראלית ואת הרלוונטיות של הפרלמנט בישראל - הכנסת - לכל אזרח במדינה.

בכל העבודות, על פי התקנון, משולב סמל המדינה לעיתים בסמליל עצמו ולעיתים בשפה הגרפית בכללותה. מנכ"ל הכנסת רונן פלוט שניהל הדיון בצוותא עם פרופ' דן רייזינגר אמר: "חשנו שהעבודות שעלו לשלב הבא, הן אכן הבחירה הטובה והנכונה ביותר. יש בעיננו חשיבות עצומה לתת ביטוי גרפי ייחודי לכנסת – מפני שהכנסת היא מוסד ייחודי בציבוריות הישראלית. ללא קשר לתוצאות, מדובר בהליך תחרותי מרתק, יצירתי ובעל ערך חינוכי רב".