סודה סטרים
סודה סטריםצילום: פלאש 90

ג'ייסון קני, השר לענייני תעסוקה ורב תרבותיות, תוקף בחריפות את קמפיין החרם נגד ישראל על רקע הביקורת שהושמעה נגד השחקנית סקרלט ג'והנסון שהופיעה בפרסומת למכשיר להכנת משקאות קלים של חברת "סודה סטרים" הישראלית. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

בעקבות בקשתו של ארגון זכויות האדם Oxfam מסקרלט להפסיק את ההתקשרות עם "סודה סטרים" בשל מיקומו של המפעל במעלה אדומים, הודיעה השחקנית כי היא לא תשמש עוד שגרירה של רצון טוב מטעם הארגון.

בראיון לבראיין לילי ברשת "סאן ניוז" אמר השר קני, כי הוא לא היה מודע לעמדות הקיצוניות של ארגון Oxfam, וכי הוא מתכוון לרכוש את המכשיר של "סודה סטרים" בתגובה לקמפיין החרם, בהיותו מוצר טוב ולאור העובדה שהמפעל מעסיק פלסטינים ונותן להם שכר הגבוה פי שניים ממה שהיו מקבלים במקום עבודה אחר בשטחי הרשות הפלסטינית.

השר קני האשים את השמאל הקיצוני באימוץ גישה אובססיבית כלפי ישראל ואינו עוסק באיראן המוציאה להורג הומוסקסואלים וכופרים, ובמדינות רבות אחרות הידועות בהפרות חמורות של זכויות האדם.

לדבריו, המשלחת הקנדית שנילוותה לרה"מ הרפר חשה בישראל כאילו היא "בבית", שכן מדובר במולדת היחידה של העם היהודי ומדינה דמוקרטית, השומרת על שלטון החוק ונתונה באיום קיומי במאבק נגד אלה הרוצים לזרוק את היהודים לים.