מכריזים על מהפכה
מכריזים על מהפכהחזקי עזרא

בארגון 'כושרות' התייחסו למסיבת העיתונאים שקיימו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, השר לשרותי דת נפתלי בנט וסגן השר לשרותי דת, הרב אלי בן דהן, בעניין תעודות הכשרות.

"זה שנים רבות שאנו ב'כושרות' עמלים ומתריעים בפני הגורמים הממונים על הבעיות המובנות במערך הכשרות הממלכתי, ואף מבקר המדינה העיר על כך".

בארגון מסבירים כי הפתרונות שהוצגו במסיבת העיתונאים הינם פתרונות מבורכים המציגים שיתוף פעולה בריא ופורה בין המשרד לשרותי דת והרבנות הראשית לישראל, "הפרדת הקשר בין המשגיח למושגח הינה פעולה גדולה ומבורכת שתיתן עצמאות גדולה למשגיחים ולמפקחים בכך שלא יקבלו את שכרם ישירות מבעל העסק ותאפשר למשגיח להעיר ולהאיר לבעל העסק ללא דאגה או חשש למשכורתו שתנתן או לא תנתן בסוף החודש".

עוד מציינים בארגון כי הקמת נהלים אחידים ברורים ושקופים לכל דורש בהם יעמדו כלל הרבנויות ברחבי הארץ יאפשרו לכל צרכן כשרות לדעת ולהכיר את רמת הכשרות אותה הוא מעוניין לצרוך, "הגברת הפיקוח האובייקטיבי על בסיס נהלי הכשרות של מועצת הרבנות הראשית תוסיף לייעול ולשדרוג מערך הכשרות הממלכתי".

"אנו מחזקים את ידיו של סגן השר להמשיך בתיקון ובחיזוק מערך הכשרות".

מוקדם יותר קיימו השר לעניינו דת וסגנו, יחד עם הרב הראשי, הרב לאו, מסיבת עיתונאים בה חשפו את המהפכה בתחום הכשרות.

השר בנט אמר כי "נושא הכשרות היה תחום פרוץ, היה קשר הדוק בין המשגיח למושגח לא ייתכן שהמבקר יהיה מועסק על ידי המבוקר. אנו יוצאים למהפכה, קובעים שלוש דרגות לכשרות - מגן דוד אחד, שני מגני דוד ושלוש. כל בית עסק ומסעדה יוכלו להחליט איזו רמת כשרות הם רוצים וכל צרכן יוכל להחליט איזו דרגה הוא רוצה. תעודת הכשרות תהיה חיה ומתעדכנת".