יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

הסערה בציבור הליטאי הולכת ומתעצמת: הבוקר (שלישי) יצא הביטאון הליטאי 'יתד נאמן', המזוהה עם בית הרב שטיינמן, במתקפה חריפה נגד מפיצי ההקלטות המצביעות, לכאורה, על קשר בלתי אמצעי של גורמים בבית הרב לגורמים בצה"ל, כשהוא רומז לגורמים בפלג הרב אוירבך המבקשים, לטענת העיתון, לפגוע בעולם התורה.

תחת הכותרת הנוקבת "ייסכר פי דוברי שקר", נכתב כי "עולם התורה על כל גווניו ועדותיו מתאחד במחאה חריפה ונוקבת אל מול הניסיונות הזדוניים והשפלים החוזרים ונעשים על ידי קבוצה הזויה שרודפת את עולם התורה ואת מנהיגיו, שאנשיה פוגעים פעם אחר פעם באברכי הכוללים ובבני הישיבות הקדושות".

זאת, לטענת העיתון, מאחר והם "מונעים מיצר הרע והרסני חסר מעצורים ברדיפת גדולי הדור, מנהיגי עולם התורה המוסרים נפשם למען קיומו באיצטלא של קנאות שקרית ומזויפת, ועתה באמצעות החדרת מידע שקרי לעיתונים וכלי התקשורת אויבי הדת הפוגע בעולם התורה והישיבות הקדושות".

אתמול דווח ב'הארץ', דיווח שלטענת מקורות שונים נשען בחלקו על הקלטות סתר שהודלפו החוצה על ידי גורמים שונים, כי אנשי הרב שטיינמן שיבחו באחרונה את פועלו של תא"ל גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומקורות כוח אדם באכ"א, ואת יו"ר הוועדה הפרלמנטרית לגיבוש חוק הגיוס, ח"כ איילת שקד, בכל הנוגע להתייחסות לרגישויות ולדקויות הנוגעות לסוגיית גיוס בחורי הישיבות.

"באחת השיחות שיבח אחד המקורבים את הנכונות של איילת שקד לשתף פעולה עם החרדים, ואמר כי יש לה "הגינות של טייסים" וציין כי בעלה טייס", צוטט ב'הארץ'. בפגישה אחרת שצוטטה הנוכחים שוחחו על תא"ל אגמון ועל כוונתו להקים בבסיס תל השומר מרכז מיון לחרדים, שמיועד להקל על בני הישיבות להתגייס ולהשתלב ביחידות ייעודיות.

הדיווח התקבל בהפתעה בבית הרב שטיינמן שכן סוגיית הגיוס עומדת במוקד המחלוקת בין בית הרב שטיינמן לבית הרב אוירבך. בעוד שהאחרון דוגל ב'אסטרטגיית המלחמה', הרי שבבית הרב שטיינמן מצדדים בהליך ההידברות.

דובר בית הרב שטיינמן בני רבינוביץ אמר בתגובה כי לא היו דברים מעולם וכל הדיווחים בשקר יסודם. בית הרב לא מנהל מגעים עם צה"ל סביב סוגיית גיוס החרדים. עוד אמר כי היחידים המוסמכים לנהל דיאלוג עם צה"ל מטעם הרב, הם חברי הכנסת של 'דגל התורה' בכנסת.

ח"כ גפני אמר כי "מאז קום המדינה ולאורך כל השנים אנו מקיימים דיאלוג עם שרי הביטחון ואנשי הצבא לשמר את מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנותם ואין כל שינוי בנושא".

"האמירה שיש שינוי במדיניות הגיוס בציבור החרדי היא אמירה שקרית ואין לה כל קשר למציאות. מעולם לא היה ולא יהיה כל פשרה בעניין לומדי התורה שבלעדיהם אין קיום לעולם ולעם ישראל", הוסיף.

בהמשך האשים גפני את אנשי הרב אוירבך בליבוי האש נגד עולם התורה. "מי שרוצה להוציא דברים אחרים אודות הציבור החרדי, רבניו ונציגיו בעבור שיקולים פוליטיים צרים וקטנוניים, עושה עוול בל יכופר לעולם התורה, ומציג את נציגי הציבור החרדי כמי שמוכנים להתפשר על הדבר הכי בסיסי, הכי עקרוני והכי קדוש לעם היהודי, לומדי התורה".

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) מסרה בתגובה "וועדת שקד פועלת בהוגנות ובדיאלוג פתוח במטרה לחוקק חוק רציני שהציבור החרדי יוכל לחיות איתו ולעמוד בו. כבר בעת חקיקת חוק השירות האזרחי נפתחו תפקידים חדשים עבור הציבור החרדי למשל בשב"ס, במוסד, במכבי אש ובארגוני ההצלה".