ח''כ תמר זנדברג
ח''כ תמר זנדברגצילום: פלאש 90

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) קוראת לבטל את המעודדות במשחקי הכדורסל.

ח"כ זנדברג פנתה בשאילתה היום (ג'), לשרת התרבות לימור לבנת, ושאלה אותה במליאת הכנסת מדוע לא לבטל לחלוטין את מוסד המעודדות ולהחליפו במופעי בידור אחרים שאינם מבזים את הנשים.

השרה לבנת הודתה כי היא "מצטמררת" נוכח הופעות המעודדות והציעה למנהלת הכדורסל לשקול לבטל לחלוטין את המופעים.

לטענתה של חברת הכנסת זנדברג, בעבר הוחלט כבר ע"י משרד התרבות והספורט, כי אין להכריח את קבוצות ליגת העל בכדורסל להעמיד מופעים של מעודדות בהפסקות, אך מנהלת ליגת העל בכדורסל, ממשיכה לקנוס את אלה שאינן מעמידות מעודדות במשחקיהן. לכן, מבקשת זנדברג, לבטל לחלוטין את הופעתן של נערות בלבוש מינימלי ממשחקי הכדורסל.

ח"כ זנדברג כתבה הערב בעמוד הפייסבוק שלה כי "למרות שהתרגלנו לראות נשים מקפצות כסוג של בידור, מדובר בנוהג שאין לו מקום. אז חובבי וחובבות הספורט, הצטרפו אלינו בקריאה לביטול מופעי המעודדות".

במנהלת הכדורסל, הגיבו הערב לדברים: "לא ברור לנו מאין קיבלה חברת הכנסת זנדברג את המידע כי מנהלת הליגה קונסת את קבוצות הליגה על אי הופעת מעודדות, ואנחנו מזמינים אותה לבדוק שוב את העובדות" לטענת המנהלת, כבר אתמול נשאלו שם ע"י חברת הכנסת זנדברג, דרך לשכת שרת הספורט לימור לבנת, בעניין הקנסות הנגבים מהקבוצות על אי הופעת מעודדות, והמנהלת הודיעה חד משמעית שקנסות כאלה לא הוטלו העונה.           במנהלת הוסיפו כי "חבל שלמרות תשובתנו זו כתבה חברת הכנסת זנדברג בהודעתה על קנסות שלא קיימים!".

לדברי המנהלת, כבר בתחילת עונת המשחקים הנוכחית, החליטו שם, כי אין חובה של הופעת מעודדות במשחקי הליגה, אך כן ישנה חובה למופע כלשהו, שכן המשחק הוא אירוע בידורי ותרבותי, וישנו צורך לבדר את הצופים שבמגרש בזמן ההפסקה. אך עם זאת, הקבוצה המארחת יכולה לבחור בכל מופע ובכל להקה שתחפוץ, ללא קשר למינם של המופיעים, ובלבד שיהיו בני 16 ומעלה, ומספרם יהיה שמונה מופיעים ומעלה.

עוד אמרו במנהלת, כי במגרשי ברק נתניה והפועל תל אביב, ישנם מופעי ברייקדאנס וקפוארה על טהרת המין הגברי.