זק"א. ארכיון
זק"א. ארכיוןפלאש 90

במשך ששה ימים נמנעה הבאת גופת צעיר לקבורה עקב בירוקרטיה ואטימות לב של מערכת בתי המשפט והמשטרה, כך טוענים הערב (שלישי) בזק"א.

לטענתם, רק עם הגשת עתירה לבג"צ ע"י יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א, עו"ד דרור שוסהיים, שוחררה הגופה לקבורה.

הסיפר החל במוצאי השבת לפני כשבוע וחצי, ב-25 לינואר, אז התמוטט בטירת הכרמל בחור צעיר בן 18 שסבל מבעיות נפשיות ואושפז תוך כדי פעולות החייאה בטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם שבחיפה. ביום רביעי, כעבור ארבעה ימי אשפוז, נפטר הצעיר בבית החולים.

ביום חמישי 30.1.14 הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה לנתיחה וחקירת סיבת המוות. בדיון שהתקיים בפני השופט ערן קוטון בבית משפט השלום בחיפה, הוא דרש קבלת כל המסמכים הדרושים מבית החולים.

 אז החלה סחבת שנמשכה יום אחר יום, כאשר הגורמים הרלוונטיים כולם אינם עושים לטענת זק"א את הדרוש על מנת לזרז את הטיפול בגופה ואת הבאתה לקבר ישראל.

היום יום שלישי מיהר יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים להגיש עתירה לבג"ץ על הסחבת הנוראה והפגיעה החמורה במשפחה לפי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. מאחר ונבצר ממשפחת המנוח לקבור את יקירם ולהתאבל עליו כדין. הדיון בבג"צ נקבע לשעה 12:00.

זמן מה לפני תחילת הדיון הודיעו מחלקת הבגצי"ם בפרקליטות המדינה לבג"צ כי טענותיו של יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים צודקות מאחר וגם רופאי המכון לרפואה משפטית תמכו באי ביצוע הנתיחה, והם מסכימים כי המנוח ישוחרר לאלתר לקבורה ובכך בוטל הדיון בבג"צ.

מכל'ה גוטויין רכז המחלקה המשפטית של זק"א: "מדובר בחוסר רגישות משווע עד כדי אכזריות, להתעלל כך במשפחה שכולה עוד לא נשמע דבר כזה. החמור מכל, שאף אחד לא יתן את הדין על כך, ובעתיד זה יכול להישנות שוב".