ח"כ ניסים זאב
ח"כ ניסים זאבפלאש 90

ח"כ ניסים זאב תוקף בחריפות את החלטת הבג"ץ למנוע העברת כספים לבני הישיבות.

"זו שערורייה ומסע רדיפה מתמשך, הממשלה תוקפת כל מה שקשור לדת ועולם התורה, הייתה כאן עתירה פוליטית שנבעה מאותה אג'נדה של אותה קבוצה מסוימת".

לדבריו לפני שמבקשים מאבו מאזן להכיר במדינה היהודית, שנתניהו יכיר בחרדים כיהודים, "אנחנו נאמנים למדינה ומשלמים מיסים, שיכירו בנו כי אנחנו משמרים את היהדות, אפילו בן גוריון השכיל להבין שבלי עולם התורה אין לנו זכות קיום".

ח"כ זאב קורא לממשלה להפסיק את האיומים על בני התורה, "יש אלפים שמשרתים ביחידות כמו שחר כחול ונצח יהודה, ניתן להגיע לזה ללא כפייה וללא סנקציות פליליות".

ביום שלישי פורסם כי המדינה תפסיק לממן את לימודיהם של בני ישיבות תורניות שגיוסם לצה"ל נדחה, כך קבעו שופטי בג"ץ.

לפי החלטת השופטים, שדנו בנושא בהרכב מורחב של תשעה שופטים, על המדינה, ובכללותם משרד החינוך, משרד האוצר והחשבת הכללית במשרד האוצר, לא להעביר כספים לצורך תמיכה במוסדות תורניים "ביחס לתלמידי מוסדות תורנים ילידי השנתונים 1994, 1995 וחציו הראשון של שנתון 1996, אשר קיבלו צו גיוס למועדים שונים החל מחודש אוגוסט 2013 ואשר לא התייצבו לגיוס בשל החלטות כלליות של שר הביטחון (או של פוקד)", לשון צו הביניים שנפסק.

ההרכב בראשות הנשיא אשר גרוניס, הורה למדינה לעדכן בהודעה עד ל-31 במארס, וציינו כי "ככל שלא תושלם חקיקה חדשה בעניין גיוס בני הישיבות, נשקול את המתחייב מכך".

שר האוצר יאיר לפיד מסר כי "בעקבות פסיקת בג״ץ, נפסיק את תשלום הקצבאות לתלמידי הישיבות שגיוסם נדחה עד להשלמת השוויון בנטל". ממשרד האוצר נמסר עוד כי לפיד הורה לחשבת הכללית לעצור מיידית את התשלומים לבחורי הישיבות שגיוסם נדחה.