ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיפלאש 90

ועדת הכספים תקיים ביום שלישי הקרוב דיון דחוף בעקבות המשבר בבית החולים הדסה.

במהלך הדיון יידרשו נציגי הממשלה לפרט בפני הוועדה כיצד בכוונת הממשלה להתמודד עם הנושא.

לדברי יו"ר הועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), "מערכת הבריאות בירושלים קורסת. הדסה הוא בית חולים מוביל לא רק בבירה אלא ברמה הארצית. המדינה חייבת להתערב במשבר, גם על-מנת לייעל את בית החולים וגם על-מנת שתושבי ירושלים לא ייפגעו, עקב חוסר יכולת של בתי החולים בעיר לתת מענה הולם בעת שהדבר נדרש".

בשל הגירעון הכבד של מיליארד ו-300 מיליון ש"ח בו מצוי בית החולים, הציע משרד האוצר להעביר לו תקציב של למעלה מ-600 מיליון ש''ח בתמורה לנקיטת צעדי התייעלות משמעותיים כולל פיטורי עובדים וקיצוץ במשכורות.

עיצומי הרופאים נכנסו ליומם השלישי, בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים עובדים הרופאים במתכונת שבת ונותנים רק שירותי רפואה דחופים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, קרא לממשלה להתערב במשבר. "בית החולים הדסה זה אחד מבתי החולים המפוארים של מדינת ישראל ואחד משני בתי החולים היחידים שנותנים שירות לתושבי ירושלים והסביבה. אני חושב שיש פה נקודת חירום לאומית ויש לדאוג שבית החולים ימשיך לתפקד כראוי".

ניסנקורן קרא לראש הממשלה, לשר האוצר ולשרת הבריאות, להתערב בפתרון המשבר באופן אישי. "אי אפשר להשאיר את זה לדרג הפקידות", הסביר.