ג'ון קרי
ג'ון קרירויטרס

מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי, נתפס בהתבטאות מביכה, כאשר טען כי בשנה החולפת לא נהרג אף ישראלי על ידי פלסטינים.

בדברים שאמר לתקשורת בזמן ביקורו בברלין טען קרי, כי "בשנה שעברה לא נהרג אף ישראלי על ידי פלסטיני בגדה המערבית".

דבריו של קרי נאמרו, למרות שכמה ישראלים נרצחו בפיגועי טרור באזור יהודה ושומרון בשנת 2013. אלמנתו של אחד מהם - אביתר בורובסקי - אמרה כי דבריו של קרי פגעו בה.

"דבריו של קרי משקפים אדישות אמריקנית לביטחונה של ישראל וניתוק מהמציאות בשטח", האשימה צופיה בורובסקי בראיון לעיתון האמריקני Washington Free Beacon.

"אני לא מאמינה שאובמה אפילו יודע כשיש רצח בישראל", אמרה. "אני לא בטוחה שהממשל האמריקאי יודע מה קורה בישראל, שאנשים נרצחים".

נציין, כי דו"ח של השב"כ (שירות הביטחון כללי) מעלה כי חלה עלייה משמעותית במספר פיגועי הטרור ביהודה ושומרון ב- 2013.

"האמריקנים אמורים להיות החברים הכי טובים שלנו, אבל הם בעצם פועלים נגדנו ודוחפים את הגב שלנו אל הקיר", מאשימה בורובסקי, קרי "חי על כוכב לכת משלו".

חמישה ישראלים נרצחו על ידי מחבלים ביהודה ושומרון ב- 2013. בנוסף לאביתר בורובסקי נרצח קצין צה"ל בדימוס, שריה עופר, בביתו שבברוש הבקעה, ו-3 חיילי צה"ל, תומר חזן, עדן אטיאס וגבריאל קובי נרצחו אף הם בידי מחבלים בשומרון, בעפולה ובחברון.

בתגובה לטענות מסרו אנשי מחלקת המדינה לעיתון, כי קרי התכוון לכך שבשנת 2012 לא נהרגו ישראלים ביו"ש ובירושלים מידי פלסטינים, אולם בעיתון מזכירים כי באותה שנה נהרגו ישראלים מרקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה.