לבני ואבו מאזן. ארכיון
לבני ואבו מאזן. ארכיוןפלאש 90

בראיון לטלוויזיה הפלשתינית קובע מרצה פלשתיני כי שרת המשפטים הישראלית, ציפי לבני, רצחה בהרעלה מדען גרעין עיראקי ומשום כך יש להתייחס לאיומיה נגד יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, ברצינות.

על דבר ההאשמה החדשה מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המצטט את המרצה שהתייחס לדבריה של לבני אודות אחריותו העתידית של אבו מאזן לפיצוץ שיחות המו"מ עם ישראל כאיום ישיר עליו.

ב'מבט' מציינים כי התייחסות ברוח זו לדברי לבני מאפיינת פרסומים רבים ברש"פ. בין השאר ניתן למצוא את דבריו של נביל אבו רדיינה, בכיר הרש"פ ודוברו של אבו מאזן ולפיהם "הצהרותיה של שרת המשפטים הישראלית והממונה על נושא המו"מ, ציפי לבני, הן בבחינת איומים רשמיים ובלתי מקובלים". כך צוטט אבו רדיינה באל חיאת אל ג'דידה.

הדברים מתייחסים לדברי לבני ולפיהם עבאס עלול לשלם את מחיר דבקותו בעמדותיו.

באשר לדברי המרצה, מוחמד אבו סעדה, מומחה למשפט בינלאומי מאוניברסיטת פלשתין שבעזה, מצטטים אנשי מכון 'מבט' את דבריו בהם הוא קובע כי איומיה של לבני רציניים שהרי היא כבר רצחה בעבר "מדען גרעין עיראקי... באמצעות רעל," ועלולה לרצוח שוב.

אבו סעדה נשאל על ידי המנחה על איזה מחיר מדברת לבני כשהיא מדברת על המחיר שישלם עבאס על הדבקות בעמדותיו. סעדה השיב: "ראשית, אני אומר בתוכנית המכובדת שלך כי לבני היא קצינת מוסד בדרגת שר... צריך לקחת את האיומים האלה ברצינות... על סמך המנטאליות של לבני ומתוך ניתוח האישיות של לבני, האם ייתכן שהיא תעשה שטות? והאם ייתכן שהאיום שלה ימומש? התשובה היא כן. מדוע? ראשית, לבני משתייכת למשפחה שנמצאת בימין הקיצוני ביותר... אני מזכיר לשרה, במרכאות, לבני: לבני, ממשלת צרפת הוציאה נגדך צו מעצר בשנת 1983. מדוע? מפני שבתקופה זו לבני הייתה קצינה במוסד. היא עבדה כמשרתת בבית מדען גרעין עיראקי, והרגה אותו באמצעות רעל...".

עוד הוסיף אבו סעדה: "מדוע אני אומר שצריך לקחת את האיומים שלה ברצינות? לבני, בשפה המשפטית, היא פושעת. יש לה עבר פלילי. היא רוצחת. היא רצחה ב-83', וב-2009 הוצא נגדה צו מעצר בבריטניה. אם כן, לאישיות של לבני יש מנטאליות של פשע, של רצח ישיר. לכן במישור האישי אנו צריכים להבין זאת כך. בנוגע למחיר, מדובר בשני עניינים. או שהמחיר הוא חייו של הנשיא עבאס - זה מחיר אחד".

בתגובה לדברים הוסיף המנחה וציין כי הדברים מזכירים לו פרשה אחרת: "כמו מה שקרה ליאסר ערפאת המנוח", אמר ואבו סעדה השיב מיידית: "כמובן", אך מייד הוסיף: "והמחיר השני הוא האפשרות שייהרסו היסודות והמשטר בפלשתין בראשות הנשיא, במובן המדיני...".