מירי רגב
מירי רגבצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו), יוצאת נגד דבריו של מפכ''ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, ולפיהם רוב מטעני החבלה מגיעים לעולם תחתון מצה"ל.

"בימים אלה, כאשר ציבור שלם חרד לשלומו ולביטחונו האישי בעקבות פיצוצים יומיומיים במרכזי ערים של מכוניות, זימנתי דיון בוועדת הפנים", סיפרה ח"כ רגב בערוץ 10.

"אבל לצערי המפכ"ל ובכירי המשטרה לא מגיעים לכנסת לתת דין וחשבון על הנעשה, ומאידך המפכ"ל מופיע בערוצי התקשורת ומאשים את הצבא בבעיות בטחון הפנים. זה מגוחך ולא רציני, באחריות המשטרה לטפל בביטחון האישי של אזרחי המדינה, ואני מצפה שהמפכ"ל ובכיריו יגיעו לכנסת במקום לבלות בערוצי התקשורת השונים", טענה רגב.

מוקדם יותר היום סייר דנינו בתחנת משטרת עכו והתייחס לשרשרת החיסולים בעולם התחתון. "רוב המטענים מגיעים מצה"ל, ואנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם הצבא כדי למנוע את תופעת זליגת המטענים ההולכת ומתרחבת". 

לדברי דנינו, "המטענים המתפוצצים הם טרור לכל דבר ועניין. המשטרה נושאת באחריות להילחם בתופעה הזו, אין ויכוח, אבל צריך להתייחס לכך כאל בעייה לאומית. סטטיסטית אין יותר פיצוצים בשנה האחרונה לעומת הקודמת, אבל זה לא משנה. כל פיצוץ הוא פיצוץ אחד יותר מדי. אנחנו מסכלים אירועים על בסיס יומי, אבל אין אף משטרה בעולם, באחריות, שיודעת למנוע אירועים מהסוג הזה לחלוטין".