הפגנת רופאי הדסה
הפגנת רופאי הדסהחזקי עזרא

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר (ב') למשבר החמור הפוקד את  בית-החולים "הדסה".

במהלך אירוע של עמותת אקים שהתקיים בבית הנשיא, יצא פרס בקריאה לממשלה ולהנהלת בית-החולים למצוא פתרון מהיר למשבר.

"אני קורא לממשלה, להנהלה ולצוות הרפואי למצוא בהקדם פתרון שימנע פגיעה באלפי חולים בירושלים וסביבתה שזכו עד היום לשירות יוצא מן הכלל מבית החולים. אני יודע שהממשלה והרופאים מודעים למהירות שיש לטפל בנושא הזה", אמר הנשיא.

פרס הוסיף כי "היות והייתי גם שר אוצר וגם בתפקידים נוספים אני יודע שבכל הקשור לחולים מוכרחים לעבוד 24 שעות ולא להרפות עד אשר מוצאים פתרון למשבר. תעשו זאת במהירות האפשרית לחסוך סבל וגם לשמור על ההישגים היפים של בית החולים בין אם יש תקלות או אין תקלות", הבהיר.

יו"ר השדולה לשוויון בבריאות, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, פנתה במכתב לשרת הבריאות יעל גרמן ולשר האוצר יאיר לפיד. "קריסתו של בית החולים הדסה היא בבחינת תעודת עניות לממשלת ישראל ולכם כשרת הבריאות וכשר אוצר באופן אישי.

"די לגלגל אחריות לממשלות קודמות", הדגישה מועלם, "הממשלה הנוכחית מזניחה בית חולים בישראל וסגירת בית החולים הדסה שהוא מבין הגדולים בארץ, תהיה חתומה תחת ידכם. במשמרת שלכם. כנבחרי ציבור איננו יכולים להפנות עורף לאלפי עובדים ויתרה מכך, לאלפי חולים אשר זקוקים לשירותי הבריאות של בית החולים".

ח"כ מועלם, שעבדה כאחות וכמנהלת תחום ניהול סיכונים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, קראה לממשלת לעזור לבית החולים הדסה וללוות אותו בתהליך הבראה מסודר, "שישיב את בית החולים להיות חלק ממערכת בריאות ציבורית, שוויונית, חלק משדה לימודי ומחקרי פורה ומקום עבודה לאלפי עובדים".