אין שום הסכם על הפרק"

שר השיכון, אורי אריאל, השתתף הערב (שני) בכנס השנתי של רשת הגרעינים התורניים "שעלי תורה", והתייחס לסוגיות הבוערות שעל הפרק.

בנוגע למו"מ המדיני אמר השר אריאל, כי "ככל שאנחנו יודעים, זאת לא ידיעה מלאה אבל זאת ידיעה די מבוססת, אין כרגע שום הסכם שעומד על הפרק. יש מציאות שבה ארצות הברית תציג מתווה כללי, שני הצדדים יסתייגו ממנו ויגידו שיש להם הערות משמעותיות, והם יגידו שהם מבקשים מארצות הברית להמשיך ולתווך עוד שנה".

"למה עוד שנה אתם שואלים? התשובה היהודית הידועה, או שהפריץ ימות, או שהכלב ימות או ששניהם ימותו, בעזרת ה', ותבוא גאולה לישראל", הוסיף.

בשלב זה פנה השר אריאל לקהל ואמר "לא שאלתי, יש פה תקשורת? או שכולם היום הם תקשורת". אריאל הוסיף עם זאת, כי "אני לא פה על תקן המרגיע הלאומי, יש סיבה לחשוש".

השר אריאל התייחס גם לסוגיית מחירי הדירות, "מתי ירדו מחירי הדירות רציתם לשאול? אני אשאל במקומכם. המחירים יתייצבו בשנת 2014 ובעזרת ה' בשנה הבאה יתחילו לרדת. אנחנו פועלים יומם וגם ליל כדי לאפשר לזוגות צעירים בעם ישראל כולו לרכוש דירה במחיר סביר".

בהמשך התייחס אריאל ליחסים עם הציבור החרדי, ואמר כי "העברנו סכומים אדירים מהכספים הקואליציוניים שלנו לישיבות כולן, ללא הבדל. בישיבות הסיעה שלנו אני מקדישים זמן רב לשאלה איך לעזור להם. אנחנו מאותה משפחה". השר אריאל הדגיש גם, כי לא נכון "לשפוט את החרדים בשעת צערם".

אריאל הסביר גם את מדיניותו בתחום הגרעינים התורניים והתמיכה בהם, "ראינו כעיקרון צורך להכניס את הגרעינים התורניים לממשלת ישראל. זה לא צודק ללהתיחס אל הגרעינים כאילו זה מפעל של כמה משוגעים, זה מפעל מדינתי. לא יכול להיות שהמדינה לא תיתן כספים לגרעינים".

בסיום הדברים קרא השר אריאל לכל המשתתפים להגיע לצעדת "מבשרת אדומים" ביום חמישי, "אני רוצה אתכם ואת אלו שלא פה. אם הבעיה היא כספית נעזור. מכל גרעין אני רוצה שיצא לפחות אוטובוס אחד. אני יודע שזה מעכשיו לעכשיו, תעשו מאמץ, זה חשוב".