חוק משאל העם

ועדת משאל עם בראשות יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, אשר יזם את החוק, אישרה הבוקר (רביעי) את הצעת חוק היסוד משאל עם לקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק עתידה לעלות להצבעה במליאת הכנסת יחד עם חוק הגיוס וחוק המשילות בשבוע השני של מרץ.

ח"כ לוין אמר לערוץ 7 כי, "זהו צעד חשוב נוסף בעיגון משאל עם כחוק יסוד. מדובר באישור פורמאלי-טכני להסכמות שהושגו מזמן בין מרכיבי הקואליציה ועוגנו בהסכמים הקואליציונים".

"העיגון של משאל עם בחוק יסוד מהווה המשך לחוק שאושר בקדנציה הקודמת ומחזק את המגמה של שמירה על אחדות העם והתלכדות הציבור כולו מאחורי כל החלטה שתתקבל בעתיד. אני משוכנע שהעם לא יתן ידו למסירת חלקי מולדת".

ח"כ אורית סטרוק מיוזמי החוק על משאל העם אמרה כי "אני מאמינה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל לדורותיו, אלה שהיו ואלה שיהיו. ההבטחה האלוקית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל היא נצחית ומשום כך, אין לדור שלנו את הרשות לוותר על חלק כל שהוא מארץ ישראל".

"מטרת החוק היא לשמש כאמצעי בטחון שלישי ואחרון אחרי הממשלה והכנסת באם אלו יחליטו חלילה לוותר על חלק מארץ ישראל. החוק אינו מסיר את האחריות מכתפי הממשלה והכנסת אלא אדרבא, קובע סדר מחייב לפיו הראשונים שנושאים באחריות הם חברי הממשלה, לאחריהם חה"כ, ורק אם אלו כשלו קיים אמצעי בטחון נוסף והוא הציבור. שר, שימעל בהבטחתו לבוחריו בתירוץ ש'יש משאל עם' דומה ללוחם שבורח משדה הקרב בתירוץ שפיקוד העורף יגן על המדינה במקומו".