כבר שש שנים שבשבוע שלאחר חג פסח, ישנו אירוע מלא חיים בחבל בנימין - מירוץ בנימין.

מירוץ בנימין הוא לזכרן של אדית רואה והדס ויעל בן סעדון, מהיישוב מכמש שבבנימין. אדית רואה הייתה מורה לספורט באולפנת עופרה, וכן ריכזה את כל נושא הזהירות בדרכים באולפנא. לפני כמעט אחת עשרה שנים, בי"ט אדר ב', נסעה אדית עם שתי תלמידותיה, הדס ויעל בן סעדון לעבר עוד יום רגיל ושגרתי באולפנא.

אבל הן לא הספיקו להגיע לשם. בצומת מעבר מכמש, הגיחה לעבר מכוניתה של אדית, משאית ערבית שנסעה בפראות וכנגד הוראות הכביש והדרך. נסיעה שגבתה מחיר יקר מאוד, מחיר של חיים. שלוש נוסעות הרכב הפרטי נהרגו.

לזכרן של השלוש, הוחלט על קיום מירוץ בנימין, כל שנה שבוע לאחר חג הפסח. המירוץ חרט על גדלו את נושא הזהירות בדרכים, כמסר המרכזי של המירוץ, מלבד העניין הספורטיבי והבריאותי החשוב מאוד. מתוקף כך, המירוץ בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כאשר במהלך המירוץ יוקם מתחם הסברה חוויתי בנוגע לזהירות בדרכים. מירוץ זה מתקיים בחסות מחלקת התיירות של המועצה האזורית מטה בנימין, וכן בשיתוף מתנ"ס בנימין וגורמי ספורט נוספים.

המירוץ כולל שישה מקצים שונים - 10 ק"מ ריצה תחרותית, 5 ק"מ ריצה תחרותית, 10 ק"מ ריצה של חיילים בלבד, 5 ק"מ ריצה של חיילים בלבד, 10 ק"מ הליכה תחרותית, 2 ק"מ ריצה או הליכה עממית. מחיר ההשתתפות בהרשמה מוקדמת יעלה כ-55 שקלים, ובהרשמה מאוחרת יעלה ל-80 שקלים.

המירוץ יתקיים בתאריך 25/4/14, יום שישי, כ"ה ניסן תשע"ד.

כדאי לכם למהר עם ההרשמה שנפתחה רק אתמול. 400 הנרשמים הראשונים יקבלו חולצה. אז למה אתם מחכים?

פה תוכלו לראות את מירוץ בנימין האחרון.