לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום גרב'י, שיגר מכתב חריף למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, בדרישה להשיב את מתנדבת השירות הלאומי לביה"ס בצורן בהקדם האפשרי.

ע"פ הדיווח הבוקר ב"מעריב", מתנדבת שירות לאומי הודחה ממקום שירותה בבית הספר 'יובלים' ביישוב צורן, וזאת בהנחיית מנהלת בית הספר.

המתנדבת הודחה לאחר שבתום אחת מפעילויות ההדרכה שהעבירה, לילדי גן חובה בחטיבה הצעירה, שאל תלמיד מה פשר חולצתה ועליה כיתוב בנושא גוש קטיף. המתנדבת התייחסה לשאלתו והסבירה, בלשון פשוטה המתאימה לילדים בגיל זה, מהי ההתנתקות.

כשהסיפור הובא לידי ידיעת הורי התלמידים, הם פנו למנהלת ביה"ס בדרישה לסלק את המתנדבת בגין "הטפת תכנים פוליטיים לילדים רכים". הדבר הסתיים כאמור, בהדחת המתנדבת משירות בבית הספר.

במכתבו ציין ג'רבי מדובר באירוע חמור ביותר שכן המתנדבת לא עסקה בהסברה פוליטית, ולא הטיפה בעד עמדה כזו או אחרת. אלא הסבירה בשפה פשוטה מהי ההתנתקות.

עוד הוסיף ג'רבי, כי "מתנדבי השירות האזרחי-לאומי תורמים שנה או שנתיים מזמנם למען החברה ומדינת ישראל. הם מגיעים מכלל המגזרים בחברה, ומייצגים פסיפס של החברה הישראלית. אם בכל פעם שבכיתה או אפילו בגן ילדים יעלה נושא שנוי במחלוקת ובעקבות כך יודחו המתנדבים שסיפקו תשובות בנושא, בתוך מספר ימים לא יוותרו מתנדבים במערכת החינוך".

"אני מצפה כי גם במקרה זה, המתנדבת לא תשלם את מחיר חוסר הסובלנות של מנהלת בית הספר. אני קורא לך לפעול מול מנהלת בית הספר, על מנת להחזיר את המתנדבת לבית הספר במהירות האפשרית", חתם ג'רבי את מכתבו.