כדורגל. הכל מוכן למשחק העונה.
כדורגל. הכל מוכן למשחק העונה.Thinkstock

ריצ'ארד מולר נילסן, אימן את נבחרת ישראל בכדורגל בין השנים 2000-2002.

עוד לפני כן, עשה נילסן היסטוריה עם נבחרת מולדתו, דנמרק, כשזכה איתה בשנת 1992 ביורו, על אף שלא הייתה מועמדת לזכיה בכלל.

המעניין הוא כי דנמרק בכלל לא היו אמורים להגיע ליורו 92, אלא שהיא נכנסה ברגע האחרון, לאחר שנבחרת יוגוסלביה הורחקה מהטורניר היוקרתי.

לאחר אימון נבחרת דנמרק, ניסה נילסן את מזלו באימון נבחרת פינלנד, וכשעזב אותה, עבר לנוף מולדתנו וארצנו הקטנטונת.

נילסן כמעט ועשה את הלא יאומן, וכמעט שהעפיל לפלייאוף המוביל להשתתפות בטורניר המונדיאל היוקרתי ביותר בעולם. דקה אחת הפרידה בינינו לבין משחק הפלייאוף - אבל בתוספת הזמן, במשחקה של הנבחרת הלאומית מול מקבילתה האוסטרית, כבשה אוסטריה שער מצמק, ובכך גנזה את חלומות האוהדים והעם הישראלי כולו.

כתבה מספורט 5, על המשחק המאכזב בין ישראל לאוסטריה: 

.

ההתאחדות לכדורגל אמרה לאחר בשורת פטירתו של מאמן העבר: "ההתאחדות לכדורגל כואבת את מותו של מאמן נבחרת ישראל בעבר ואלוף אירופה, ריצ׳רד נילסן, אשר הלך הבוקר לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה".

אנשי ספורט רבים כאבו את מותו של מי שהיה מאמן הנבחרת. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר: "נילסן פעל לקידום הכדורגל הישראלי גם לאחר סיום עבודתו כמאמן הנבחרת, ובתקופת עבודתו כאן הנחיל דפוסי התנהגות ואימון מתקדמים וראויים. גם לאחר שהפסיק לאמן בישראל היה השגריר הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי ומדינת ישראל".

יצחק שום, מי ששימש כעוזרו של נילסן בנבחרת ישראל, התקשה לדבר עם קבלת הבשורה המרה, רק אמר כי "היה לי כבוד גדול לעבוד איתו ולצידו. למדתי ממנו הרבה דברים. היינו חברים כמעט עד הרגע האחרון. היינו בקשר תמידי.

יהי זכרו ברוך.