נציגי האיחוד הלאומי מסיירים ביו"ש
נציגי האיחוד הלאומי מסיירים ביו"שיובל מורגנשטרן

נציגי מפלגת האיחוד הלאומי ברשויות המקומיות והאזוריות סיירו אתמול (ה') ברחבי יהודה ושומרון.

בין היתר, הם חוו ולמדו על הזיקה ההיסטורית של עם ישראל לאזור דרך הביקור במקום המשכן בתל שילה, ובאלון מורה ובהר גריזים הם צפו בחשיבות האסטרטגית של ההתיישבות בהרי השומרון.

הסיור נעשה באמצעות ארגון "משקפת" כאשר מדריך מטעמה הדריך את המשלחת, שמנתה כחמישים נציגים אותם ליווה מנכ"ל המפלגה נחי אייל.

בסיור בהר כביר הם צפו בנוף המשתקף מההר אל עבר עמק תרצה. לאחר מכן הגיעו לראות את הריסות ביתו של מנהל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, ביישוב קידה.

מנכ"ל המפלגה אייל פנה לנציגים המוניציפאליים וקרא להם "להירתם ולסייע להקמת ביתם של משפחת קייזלר מחדש עוד לפני חג הפסח". תוך כדי הסיור והנסיעה התרשמו הנציגים המוניציפאליים מהיקף האחיזה החקלאית בקרקע וממטעי הזיתים והישובים שפרחו ביוזמת יוסי ז"ל ורונית תבל"א שוקר. לאחר ביקור ביישוב אלון מורה, ביקרו הנציגים המוניציפאליים ביקב הר ברכה, שם טעמו מן היין עטור הפרסים המיוצר בהרי השומרון.

בסוף הסיור נפגשו הנציגים עם חברי הכנסת של המפלגה, זבולון כלפה ואורית סטרוק וכן עם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן ושר השיכון אורי אריאל בארוחת ערב חוויתית בתל שילה הקדומה.

"האיחוד הלאומי באמצעות נציגיו ביישובים השונים, מעמיק באופן משמעותי ביותר את אחיזתו ופעילותו ברחבי הארץ", אמר אייל וקרא להם לסייע בגיוס משאבים להמשכת מפעלו של חנן פורת ז"ל לקיום המבצע האדיר של קמחא דפסחא בכל רחבי הארץ.  

צילום: יובל מורגנשטרן