שינוי מהותי. הפגישה עם הרב בן דהן
שינוי מהותי. הפגישה עם הרב בן דהןההנהגה הצעירה

הבחינות שעורכת הרבנות הראשית לצורך קבלת תעודות הכושר לרב שכונה, לרב עיר ולדיין, מהוות מוקד לסחבת ולבעיות שונות מזה שנים.

הנבחנים מדווחים, כי על מנת לקבל את ציוני הבחינות לרבנות הנבחנים נאלצים להמתין כחצי שנה, ובמבחני הדיינות המצב אף קשה יותר, שם ממתינים הנבחנים למעלה משנה. במקרי קיצון, יכולים לחלוף גם שנתיים בטרם תתקבל התשובה המיוחלת. זאת ועוד, לטענת הנבחנים, גם התקשורת עם מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית לקויה.

בעקבות הבעיות השונות פנו תלמידים מישיבות וכוללים ברחבי הארץ לצוות פניות הציבור בבית היהודי, במטרה לקדם טיפול בעניין. חברי הצוות שוחחו בעניין עם סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן,וקבעו פגישה משותפת לנציגי הנבחנים יחד עם סגן השר.

בפגישה שהתקיימה לאחרונה, שטחו הנבחנים את הטענות בדבר ההתנהלות הקלוקלת של מערך הבחינות ברבנות וביקשו את התערבותו האישית של סגן השר על מנת לפתור את הבעיה החמורה. הנבחנים הוסיפו כי אין בכוונתם לנגח את הרבנות הראשית, שמאוד יקרה להם והם רוצים בכבודה, אלא לתקן את הליקויים בכדי שהליך הסמיכה לרבנות יתנהל בצורה תקינה.

סגן השר הרב בן דהן הקשיב לטענות הנבחנים ואמר שהן מוכרות לו היטב וכי יש בעיה אמתית של כוח אדם במחלקה הזו. סגן השר פירט וציין כי הוא פועל לכך שכבר בחודש בקרוב ייצא מכרז לגוף חיצוני שינהל את הבחינות, מה שיביא לשיפור בהרשמה ובמעקב. לדברי סגן השר בן דהן, את הבוחנים עצמם תבחר הרבנות, אך כל הנושא המנהלתי, בו טמונה עיקר הבעיה, יועבר לגורם חיצוני וישתפר ללא היכר.

בעקבות הפגישה, הוקם צוות משותף שיעקוב אחר ההתקדמות בנושא, ויפעל לקידום וזירוז הטיפול הנדרש.

אסף דנוך, רכז צוות פניות הציבור בבית היהודי, אומר: "נדהמנו לגלות סחבת כל כך קשה, שאין לה שום הסבר ושום הצדקה. אנו סמוכים ובטוחים כי סגן השר הרב בן דהן, שמכיר את הבעיה, יביא לפתרון הבעיה בפרק זמן הקצר ביותר האפשרי. אנו נמשיך לעקוב ולסייע כדי להביא את הבעיה על פתרונה".