המפכ''ל יוחנן דנינו
המפכ''ל יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

מפכ''ל המשטרה, רנ''צ יוחנן דנינו, תקף (שלישי) את כלי התקשורת שלטענתו מלבים את האש וגורמים לבהלה בציבור על רקע שורת אירועי הטרור הפלילי.

"אני כבר לא מאזין לרדיו", אמר דנינו במהלך ביקור במרחב איילון במשטרה. "אני ממליץ גם לכם לפעול כמוני".

"אתם פותחים את הרדיו ושומעים שיש מצב חירום ושעוד מעט צריכים להיכנס למקלטים - זה נקרא מציאות תקשורתית", הדגיש המפכ''ל כפי שצוטט בערוץ 2, "אני רוצה להרגיע ולהגיד לכם שהציבור מאמין בכם והציבור לא מפחד".

לדברי מפכ"ל המשטרה, ישנם עיתונאים שמפחדים שלא יהיה להם על מה לכתוב, כלשונו. "הם אומרים שמדובר במצב חירום, אבל העובדות אחרות לחלוטין. כיום, בשנת 2014 לעבריין אלים יש סיכוי גדול יותר להיתפס, גדול יותר מבעבר".

"יש לי גם משהו להגיד על דברים שאתם שומעים ברדיו, אני כבר לא שומע רדיו, אני ממליץ גם לכם לא לשמוע רדיו. לפעמים, אחרי איזה שידור אני מקבל מסרון 'תהיה חזק', ממישהו ששמע את הרדיו הבוקר, אז אני פשוט לא שומע ואני חזק בכל מקרה", אמר רנ''צ דנינו.

באשר לחיסול שאירע בשבת האחרונה בתל אביב, טען דנינו כי מדובר במקרה יחיד בתוך רבים שמתרחשים ביפו, שזכה ליחס תקשורתי רק כי מדובר ברחוב הומה אדם. "אם היו זזים עוד 50 מטר אחורה, אף אחד לא היה מתעניין, אבל בגלל שזה ליד מתחם התחנה אז כולם זועקים 'שומו שמיים'. אנחנו לא מזלזלים, אנחנו ננסה להגיע לכל אחד מהמבצעים, אבל אנחנו לא יכולים כל היום רק לרדוף אחר מטענים".

גם מבקר המדינה יוסף שפירא התייחס היום לשורת האירועים האחרונים. "אנחנו נמצאים בתקופה של אווירת טרור, אנשים מפחדים לצאת מהבית, זה מצב שצריך לטפל בו מערכתית", אמר בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "זה מצטבר בסופו של דבר והימים האחרונים מדברים בעד עצמם".