הסתיימה השביתה בהדסה - צילום: אתר סמאללה

השביתה בבית החולים הדסה בירושלים צפויה להסתיים כבר הבוקר, לאחר שהנהלת בית החולים חתמה על הסכם זמני עם נציגי האחיות ועובדי המינהל והמשק. 

במסגרת ההסכם, שתקף לחודשיים וחצי, עובדים שמרוויחים פחות מ-15,000 שקל לא יספגו קיצוץ בשכר ויקבלו את שאר רכיבי השכר שקוצצו. בנוסף הוקפאו הזימונים לשימוע לפני פיטורים שנשלחו לעובדים.

הלילה הושגה פריצת דרך בפגישה שהתקיימה בין נציגי העובדים למנכ"ל בית החולים הדסה, ד"ר אביגדור קפלן. גם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לקח חלק בשיחות.

ניסנקורן בירך על סיום השביתה ואמר: "אני שמח שהיום בית החולים חוזר לעבודה מלאה לטובת תושבי ירושלים והסביבה. העובדים שמרווחים עד סך של 15,000 ש״ח יקבלו את מלוא שכרם במהלך תקופת ההקפאה ולא יבוצעו הליכי הפיטורים. יש לכולנו מטלה חשובה של הגעה להסכם בו יהיו שותפים משרד האוצר, הנהלת בית החולים וההסתדרות".

אתמול הודיעו עובדי הדסה כי בכוונתם לישון בלילה ברחבת בית החולים. הם ציינו כי "אקט המחאה הנוכחי קורא להתעוררות של הנהלת הדסה ומשמש כקריאת השכמה אחרונה למשרד האוצר".

קודם לכן נפגשו נציגי העובדים עם שרת הבריאות, יעל גרמן, שביקרה בבית החולים. השרה גרמן הביעה אמפטיה כלפי מאבק העובדים אך התקשתה לספק תשובות באשר לשכרם ועתידם התעסוקתי.