מתגייסים חדשים בבקו"ם
מתגייסים חדשים בבקו"םפלאש 90

יצחק רבין נמסי, הנער הירדני שנקרא על שמו של ראש הממשלה המנוח עקר ממולדתו לפני שנים רבות והשתקע באילת.

השבוע, לאחר מאבק של שנים, אישר שר הפנים להעניק לו תעודת זהות ישראלית, בדיוק בזמן, רגע לפני הגיוס המיוחל לצה"ל. בכך הסתיים מאבקו של רבין על האזרחות הישראלית.

כזכור, לפני 18 שנים, מעט לאחר הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, החליטה אזרחית ירדן לקרוא לבנה על שמו של המנהיג הישראלי. בעקבות החלטה זו, סבלו היא ובנה מהתנכלויות רבות במולדתם, שהובילו אותם לעקור מירדן.

השניים השתקעו באילת, והחלו במאבק ארוך שנים לקבלת מעמד קבע ואזרחות ישראלית, ללא הצלחה. בכל שנה האריכה האם את אשרת השהייה שלה ושל בנה בישראל, אך כאשר התקרב מועד הגיוס של יצחק רבין הצעיר לצה"ל והוא לא קיבל את צו הגיוס – החליט להילחם על הזכות לשרת את המדינה, כשהוא חולם על שירות קרבי.

לפני ארבעה חודשים פנתה אמו לעו"ד נעמי גונן מאילת, המתמחה בסדר דין אזרחי ובטיפול מול הרשויות, בבקשה "להפעיל לחץ" על הרשויות כדי שרבין יקבל את תעודת הזהות הכחולה.

"פניתי למשרד הפנים, לצבא ולתקשורת", מספרת עו"ד גונן על המאבק. "הייתי בטוחה שזה יהיה קל יותר, אבל אז גיליתי שהדברים עובדים לאט ומתעכבים מאד. זה לקח כמה חודשים, אבל העיקר שבסופו של דבר הצלחנו - בעיקר בזכות התקשורת שנרתמה.

"כעת עם הסיום המוצלח ואחרי קבלת תעודת הזהות, מסתיים המאבק של יצחק רבין, וכל שערי המדינה נפתחים בפניו. לולא ההיענות החיובית דווקא מהתקשורת שנרתמה לסייע לנו במאבק עד להצלחה הגדולה בקבלת תעודת הזהות – לא היינו מצליחים".

שר הפנים גדעון סער הגיע השבוע בעצמו לאילת כדי להעניק את תעודת הזהות לרבין. "רבין הצעיר היה מאושר בעקבות הבשורה והמפגש המרגש. כעת אני מאמינה שמהר מאוד הוא יקבל את צו הגיוס שלו", סיכמה עו"ד נעמי גונן.