לימור לבנת. מדברת ועושה?
לימור לבנת. מדברת ועושה?צילום: פלאש 90

רפורמה חדשה או סתם מתק שפתיים ופופוליזם זול? משרד התרבות והספורט יצא היום (ה') בהודעה לארגוני האוהדים בארץ, הודעה שמסוגלת לשנות את חוקי המשחק בספורט הישראלי בארץ סוף כל סוף, רק צריך לוודא שאכן יש מי שעומד מאחורי הרפורמה וההבטחות.

אז מה ההודעה הגדולה? משרד התרבות והספורט קורא לארגוני ועמותות האוהדים להרים את הכפפה ולפעול יחד איתם למיגור תופעת האלימות והגזענות בספורט הישראלי. ארגון שירים את הכפפה ויפעיל תוכנית או פרוייקט למאבק באלימות ובגזענות בספורט, יזכה לתמיכה כלכלית בגובה 75%. בהחלט סכום לא מבוטל.

פתגם ידוע אומר: "לא כל הנוצץ, זהב". ישנם הרבה סימני שאלה בדבר ההצעה של משרד התרבות והספורט. גורמים המעורבים בפרטים יודעים לספר כי הודעות אלה יש להם מטרה אחת - יחסי ציבור לשרה ולמשרדה.

לטענתם של הגורמים, כיום יש בארץ בערך עשרה גופים וארגונים שרואים את עצמם מועמדים לקבל את התמיכה הכלכלית הזו, ומתוכם רק שניים באמת יכולים לקבל את התמיכה הזו. חבר באחת מעמותות האוהדים, אמר לערוץ 7 "הקריטריונים והבקשות של משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט מוגזמים. יש כמה מאות של טפסים שצריך למלא, כאלה שאי אפשר למלא ללא עורך דין ורואה חשבון, אנחנו ירדנו מהניסיון להשיג את התמיכה".

בנוסף לצד הבירוקרטי שמקשה על כל העניין, גם בצד המקצועי נטו והחינוכי ישנם קריטריונים ברורים ביותר. לפי הודעת משרד התרבות והספורט, הפעילות הנתמכת יהיו פרוייקטים ייעודיים, אשר נמצאו כבעלי תכנים ורמה מקצועית נאותים. כל זאת בהתחשב בהיקף שעות הפעילות המבוצעת בפרויקט, השכלתם וניסיונם של אנשי המקצוע בפרויקט, מספר המשתתפים בפרויקט, רמת האפקטיביות של תכני הפרויקט.

בנוסף לכל האמור יש גם תנאי סף לכל המעוניינים להפעיל פרוייקט כזה, תנאי סף שלא כל כך הגיוניים, וקשה למצוא מישהו שבאמת עומד בתנאי הסף הללו. 

שרת התרבות והספורט לימור לבנת, אמרה "אני רואה חשיבות רבה בהגברת מעורבותם של אוהדי הספורט במדינת ישראל והרחבת פעילותם, בעיקר במאבק למיגור תופעות האלימות והגזענות בספורט, להגברת השקיפות ולקידום ערכים של ספורט הוגן.. אני קוראת לארגוני אוהדים נוספים לקחת חלק במהלך משמעותי זה, המהווה נדבך בלתי נפרד מהרפורמה החשובה בספורט הישראלי, אותה אני מובילה".

השתכנעתם? אנחנו כן.