זקוקים לה. סטרוק
זקוקים לה. סטרוקצילום: פלאש 90

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) הבהירה הערב (רביעי) כי כל הסעיפים שאושרו בוועדת שקד נוגעים להחלת חובת גיוס אך לא על סנקציות פליליות או כלכליות שיגיעו לידי מימוש.

''לא סנקציות פליליות ולא כלכליות'', כתבה ח"כ סטרוק בעמוד הפייסבוק שלה. "חוק השוויון בנטל הוא ערכי, הוגן ומתחשב. הוא נחקק מתוך הכרה והוקרה לערך לימוד התורה ולערך השירות בצה"ל גם יחד, ומתוך הקשבה לצרכי הציבור החרדי".

לדבריה, בחוק הגיוס החדש אין איזכור להטלת סנקציות, לא פליליות ולא כלכליות. "החוק מסתיים בתקופת הסתגלות בה יוכלו הממשלה והכנסת להחליט כיצד להתקדם בסוגיה זו. נמשיך לעמוד בנחישות על כך שכל הסיכומים שהושגו - ייכנסו לנוסח החוק, הדגישה סטרוק.

נזכיר כי במסגרת הדיונים על אישור החוק, הסכימו חברי הקואליציה כי יישומו המלא של החוק על צעירי המגזר החרדי יחל רק בעוד ארבע שנים וכי עד אז לא יופעלו סנקציות פליליות. האוכלוסייה החרדית שמתוכה ייגזרו יעדי הגיוס למגזר תכלול חרדים מגיל 18 ועד גיל 26. עוד הוסכם כי בני ישיבות ההסדר ישרתו 17 חודשים בלבד. 

לפי שעה, החרדים נערכים למאבק. הרב אהרן לייב שטיינמן קרא לראשי הציבור החרדי בהם דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, להתאחד ולדון יחד על קיום עצרת מחאה נגד החוק.