תוקף. אורבך
תוקף. אורבךפלאש 90

השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך, מברך הבוקר (חמישי) את ח"כ איילת שקד, יו"ר הוועדה לחקיקת חוק הגיוס, על המאמצים והתוצאה.

"מילה טובה מאוד לח"כ איילת שקד שבמיומנות מפליאה ניווטה את הוועדה בראשותה. לכולם יש ביקורת וטענות, אבל בסופו של דבר הוועדה קידמה את החרדים להשתלבות בחברה הישראלית. לדעתי בעיקר בשוק התעסוקה ופחות בשוויון בנטל הצבאי, אבל ייתכן שגם זה יגיע במהלך השנים", מציין אורבך בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "התפקיד של הבית היהודי הוא בדיוק זה: למצוא את האיזון בין החובה האזרחית לשירות צבאי לבין החובה והזכות ללמוד תורה. הבית היהודי הוא הגוף הפוליטי היחיד המחויב גם לעולם הישיבות וגם להגנה פיזית על המדינה היחידה שלנו. המחויבות הזו דורשת מאמץ ופשרות, היא מחייבת טיפוח והגנה על ישיבות ההסדר הנפלאות (והמושמצות בזדון) שלנו".

"כן, אנחנו בעד כל מי שבוחר בשילוב בין העולמות, ובעד כל מי שרואה בשירות הצבאי חלק ממערך ההגנה על מדינת ישראל ולא חזות הכל", הוסיף אורבך.

אורבך כינה את תחקיר "המקור" אמש בערוץ 10 על ישיבות ההסדר, "תחקיר דליל".

אורבך התייחס להצעה שהעלה במהלך התחקיר העיתונאי רזי ברקאי לפיה יוקמו ישיבות הסדר לחילונים. "קדימה רזי. הנה מסלול ההסדר החילוני שאני מציע, ואולי אחד הח"כים יעלה אותו כהצעת חוק", כותב אורבך ומפרט, "ארבע וחצי-חמש שנים, מתוכן 17 חודשי שירות קרבי. בכל שאר השנים לומדים שפינוזה וכל מה שרוצים בתחומי היהדות, הציונות ומדעי הרוח. ההורים של ההסדרניקים החילונים ישלמו כ-1,000 שקל כל חודש לישיבה החילונית.

הצבא ירוויח לוחמים חילונים משכילים, גם אם הם משרתים בפועל פחות חודשים. זה יעודד חילונים שוחרי השכלה לשירות קרבי, זה ייתן לנו חיילים מחויבים וידענים וציונים יותר. לדעתי, חוץ מההתנגדות של משרד הביטחון, יש בכנסת רוב חילוני ודתי מאסיבי כדי להעביר הצעה כזו. רעיון מצוין", קובע אורבך.