שר האוצר יאיר לפיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, השר יעקב פרי ויו"ר הסיעה עפר שלח, כינסו הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים בה התייחסו לאישור חוק הגיוס.

"עיוות חוקי והיסטורי תוקן. הבינו שלא נתקפל. הציונות חזרה. כולם יבואו לבקו"ם", אמר השר לפיד במסיבת העיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב.

לדבריו, "אני רוצה לתקן טעות. זה לא יקרה רק בעוד שלוש שנים אלא עוד כמה שבועות. אין יותר תירוצים לא למשתמטים חילונים ולא לחרדים. המסר לחרדים מעל העסקנים. אנחנו לא נגדכם".

ח"כ שלח (יש עתיד) אמר במסיבת העיתונאים, כי "כל הדיבורים על עסקאות הם הבל הבלים. המספרים הם המספרים, התנאים הם התנאים. חוק טל נפל מפני שלא היו בו יעדים ולא היו בו סנקציות ברורות"

שלח ציין, כי "השנה חל גידול בעיקר במגזר של הצעירים החרדים בני ה-18 ו-19. הסיבה לגידול הזה היא שעכשיו גם מערכת הביטחון מבינה שזה מוטל עליה".

השר יעקב פרי ציין בדבריו כי "יש עתיד עשתה היסטוריה. ציבור המשרתים במדינת ישראל ניצח את אחת המערכות החשובות ביותר מאז קום מהמדינה. לראשונה תחול חובת גיוס גם על החברה החרדית"

"בניגוד לכל הציניקנים אני יותר אופטימי ומשוכנע שזה חוק טוב מאוזן ורגיש למען החברה החרדית ולא נגדה. אני מאמין שרוב רובו של החרדים רוצה להשתלב בחברה ובשוק התעסוקה", הוסיף.

ועדת הכנסת הדנה בחוק הגיוס החדש אישרה אמש (ד') את הסעיפים הקובעים מכסות גיוס לתלמידי ישיבות חרדיות, וכן מטילים ענישה פלילית על חרדים שלא יתגייסו, אם לא יעמוד הציבור החרדי במכסות שנקבעו לו עד שנת 2017.

החוק לא הועבר לפי שעה לאישור המליאה, עקב דרישתו של חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי להצבעה חוזרת על החוק כולו לאחר שתושג הסכמה עם הציבור החרדי.