מבהיר עמדות. רג'וב
מבהיר עמדות. רג'ובצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

ג'יבריל רג'וב, בכיר הרש"פ וסגן מזכ"ל הועד המרכזי של פת"ח, אמר בחודש שעבר כי הרש"פ מעודדת את חמאס לחטוף חיילים ולהחזיק אותם כבני ערובה, כדי לשחרר אסירים פלשתינים בתמורה להם. כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית.

כשהתייחס בראיון לטלוויזיה הפלשתינית לסוגיית חטיפת חיילי צה"ל אמר רג'וב: "אם חמאס רוצים לחטוף חיילים - שיחטפו חיילים, שיחטפו. שיחטפו אם הם [הישראלים] לא רוצים לשחרר את האסירים, אבל רוצים שהאסירים יוחזקו לנצח, ושישתחררו בתור רוחות רפאים או שלדים. הישראלים צריכים להבין. ברור שחטיפה זאת השפה שהם מבינים. להיפך, אנו מעודדים אותם [את חמאס]. כשהם חטפו את [גלעד] שליט ברכנו אותם. כשהם ביצעו את עסקת שליט, על אף כמה השגות שהיו לנו לגביה, גם כן ברכנו אותם".

ב'מבט' מציינים כי על פי התיעוד המצוי אצלם גם יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, עצמו שיבח את חטיפה שליט. היה זה כאשר אמר בטלוויזיה הפלשתינית כי "חמאס חטפה חייל, או שבתה חייל, והצליחה לשמור עליו 5 שנים - זה דבר טוב, אנחנו לא מכחישים את זה. אדרבא, זה טוב. ברצועה קטנה (רצועת עזה) הם הצליחו לשמור עליו ולהסתיר אותו - זה דבר טוב".

עוד מזכירים אנשי 'מבט' כי התבטאותו של רג'וב מהווה המשך ישיר להתבטאות קודמת לזו שלו עצמו כאשר הצדיע בשמו של יו"ר הרש"פ אבו מאזן למחבלים החוטפים ואמר: "אני אומר בשם תנועת פת"ח -אנו מצדיעים למי שחפר את המנהרה, אנו מצדיעים למי ששבה את השבוי [גלעד שליט], ומצדיעים למי ששמר על השבוי עד שהושלמה העסקה הזאת". דבריו אלה התקבלו בתשואות.

יצוין כי כ-5,000 מחבלים פלשתינים, רבים מהם רוצחים, מרצים תקופות מאסר בבתי כלא בישראל. ב'מבט' מסכמים את יחסה של הרש"פ למחבלים הללו וקובעים כי "הרש"פ רואה את כל האסירים הפלשתינים כגיבורים - גם את אלו המרצים 67 ו-54 מאסרי עולם באשמת תכנון פיגועי התאבדות ורצח של רבים - ותובעת את שחרורם".