לא למכירה. קבר דוד
לא למכירה. קבר דודפלאש 90

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחסים הערב (ה') לראשונה לדיווח ולפיו נחתם הסכם למסירת הר ציון וקבר דוד לידי הכנסיה הפרוטסטנטית או לוותיקן.

"כל הפרסומים ולפיהם קיימת כוונה למסור את הר ציון או חלקים ממנו לידי הכנסיה הפרוטסטנטית או לוותיקן, אינם נכונים ובשקר יסודם. לממשלת ישראל אין ולא הייתה כוונה כזו", אומרים בלשכה.

בכירים בסביבתו של נתניהו אמרו לערוץ 7 כי מעולם לא התקבלה פניה מצד הוותיקן לקבל לידם את קבר דוד, שמעליו נמצא אולם "הסעודה האחרונה", המקודש למאמינים הנוצרים על פי המסורת שלהם.

לערוץ 7 נודע כי בכירים נוצרים בירושלים ובוותיקן פנו לאחרונה ללשכת ראש הממשלה וללשכת הנשיא שמעון פרס והתלוננו על נוכחות "רבה מידי" של יהודים במתחם קבר דוד. הגורמים התלוננו על "מטרד" שמתרחש במקום בכל מוצאי שבת בסעודות "מלווה מלכה".

בתוך כך, רוב חברי מועצת עיריית ירושלים חתמו על מסמך הדורש מהדרג המדיני לעמוד איתן מול כל אפשרות של ויתור על קבר דוד ולהשאירו בידי העם היהודי. במוצאי השבת הקרובה יתקיים "מלווה מלכה" בסמוך לציון בהשתתפות מאות בני אדם, בהם גם חברי מועצת העיר ירושלים.

מספר לא מבוטל של חברי כנסת ושרים ביקשו בתקופה האחרונה מראש הממשלה תגובה על הפרסום ולפיו קבר דוד המלך יימסר לוותיקן לקראת ביקור האפיפיור בחודש מאי הקרוב. "בעיתונות הזרה התפרסם לאחרונה כי ממשלת ישראל מגבשת הסכם חשאי להעברת מתחת קבר דוד המלך בהר ציון לרשות הוותיקן, במסגרת ביקור ראשי הוותיקן בישראל בעוד מספר חודשים והם אף מתנים את הביקור בהודעה פומבית של הממשלה על העברת המתחם לידיהם", כתב לנתניהו ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה).

הערב, כאמור, מדגישים בלשכת ראש הממשלה כי קבר דוד המלך יישאר בידי ישראל והשליטה בו לא תועבר לידי הוותיקן.

חברי מועצת העיר: לא למסירת הציון
חברי מועצת העיר: לא למסירת הציון