מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: פלאש 90

חברי הכנסת החרדים מתכננים לנקום בראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמפלגת הליכוד, על שלא מנעו הטלת סנקציות פליליות.

"ביבי קיבל פעמיים את השלטון בגלל החרדים, במערכות הבחירות של 96' ו־2009", סיפר ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) לעיתון "ידיעות אחרונות". "אנחנו גם המלצנו עליו בפני הנשיא. אבל אתמול גילינו שהוא כפוי טובה.

הוא לא איש הגון. החלטנו לבחון את האפשרות לפסול כל ליכודניק שרץ למשרת נשיא המדינה מטעם הליכוד. אם אנחנו אזרחים דרגה ג' למה אנחנו צריכים לתמוך במינוי של נשיא מטעם הליכוד?", שאל פרוש.

ח"כ פרוש סיפר על הבטחה מפורשת שקיבל מנתניהו ולפיה הסנקציות הפליליות לא יוכנסו לחוק הגיוס החדש. "נתניהו אמר לי במהלך השיחה שבימיו לא יהיו סנקציות פליליות נגד חרדים", העיד ח"כ פרוש,"הוא חזר שאצלו לא יהיה דבר כזה". לדבריו, נתניהו פנה למנהל לשכתו, אייל חיימובסקי, בנוכחות פרוש ואמר לו "אולי נוציא הודעה?" פרוש הגיב "אני לא צריך את ההודעה. חשוב לי שלא תתקפל". לדבריו, השיב לו נתניהו: "לא יהיה דבר כזה אצלי".

"אם הוא אמר לנו שבימיו לא יהיו סנקציות פליליות ובסוף התקפל בפני לפיד אז הוא סמרטוט", אמר פרוש. נזכיר כי גם ביום שני שעבר, במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, נשאל נתניהו על סערת הסנקציות והשיב "אני לא רואה אנשים יושבים בכלא בגלל לימוד תורה".

בכיר בליכוד הסביר מדוע נמנע ראש הממשלה מלהטיל את כל כובד משקלו נגד הסנקציות. "נתניהו העדיף ברית קצרת טווח עם לפיד במקום לשמור על ברית ארוכת שנים עם החרדים. ביבי נתן גט כריתות לחרדים וגרם נזק אסטרטגי לליכוד", אמר הבכיר. "יגיע יום ונצטרך את החרדים. עם לפיד זו לא שותפות לנצח, אבל נתניהו עשה מה שטוב לו באותו הרגע".