שר האוצר לפיד
שר האוצר לפידצילום: פלאש 90

לקראת כינוס שלש 'מועצות גדולי התורה' של ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה, עולה ומתחדדת הדילמה השוררת בקרב ההנהגה החרדית האם לקיים עצרת תפילה בת מיליון משתתפים נגד חוק הגיוס המכיל סנקציות פליליות.

במוקד החששות עומד החשש מחיזוק עקיף ליאיר לפיד. "קיים חשש כבד שאם נקיים עצרת תפילה המונית שכזו, הציבור החילוני, שכיום בז ללפיד ואינו מאמין לו, יתחיל להאמין שאכן יאיר לפיד הוא היחיד 'שיכול להכניע' את 'הבעיה החרדית'", טוענים גורמים בכירים ביהדות התורה ערב הכינוס.

על פי אמירות אחרות שיוחסו לח"כ משה גפני, הרב שטיינמן חושש מהפגנות שינוצלו לטובת הצד החילוני ויתרום לעליית קולם של אלו המבקשים להרע לציבור החרדי. עם זאת, גם הקולות הללו ביהדות התורה חוזרים ומבהירים כי ההחלטה הסופית סביב השאלה הזו תיפול אך ורק בישיבת מועצות גדולי התורה ביום שני הקרוב.

על פי המסתמן כעת, ביום שני הקרוב יכונסו שלושת מועצות גדולי התורה של ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה, בשעה 19:30 במלון ויז'ניץ בבני ברק כדי לדון במשותף על דרך המחאה ולהתמודד עם מה שהרב שטיינמן מכנה "חילול ה' עצום".

ההערכה היא שבכינוס האמור ישתתפו כל מנהיגיה הבולטים של הציבור החרדי. ברחוב החרדי רואים חשיבות רבה בכינוס האמור שכן בהיסטוריה החרדית מעולם לא בוצע כינוס דוגמת זה שיאחד את רבניה של ש"ס אגודת ישראל ודגל התורה.