עומר בר לב
עומר בר לבחזקי עזרא

ח"כ עמר בר-לב, חבר ועדת שקד, ממפלגת העבודה התייחס הערב לאישור חוק הגיוס בוועדת שקד.

"העובדה שלפיד כינס מסיבת עיתונאים עוד לפני שהוועדה סיימה את עבודתה ועוד לפני שדנו בערעור שהגיש ח"כ יוגב על הפרק בו מופיע סעיף הסנקציות, מצביעה על הבעיה המרכזית בחקיקת החוק. במקום לעשות את המקסימום כדי שיותר חרדים יתגייסו, כולם רבים על הקרדיט. המטרה היא לא לצאת במסיבת עיתונאים ולהגיד שהצלחת אלא לגייס יותר חרדים וחלק מהדברים צריך לעשות בשקט ובצנעה. החברה החרדית היא לא מקשה אחת וההתנהלות של יש עתיד, רק מחזקת את הזרמים הקיצוניים ואני אומר זאת מידע".

בר-לב הדגיש כי עבודת הוועדה טרם נסתיימה ובמהלך השבוע הקרוב, אמור לעלות להצבעה הפרק העוסק בהארכת גיוס נשים שנכון לעכשיו אמור שלא לעבור.

"נכון להיום ישנו קונצנזוס בוועדה שלא ניתן להאריך את השירות לנשים. חשוב לזכור שבניגוד לדתיים, חרדים ומגזרים נוספים, לנשים אין מפלגה ולכן, עלינו מוטלת החובה לייצג את אותן אלו שמשרתות. הצבא צריך קודם כל להצליח להתמודד עם החרדים שיתגייסו ואנו הפוליטיקאים, צריכים לפטור את בעיית ההשתמטות בחסות החוק של נשים, ורק לאחר מכן לעסוק באלו שמשרתות ונושאות בנטל. לצערי, אני חושש שהקואליציה תתקפל ותביא לניצול דווקא של אותן 58% מהנשים שמתגייסות".

בנושא התהליך המדיני אמר בר-לב כי "שום דבר דרמטי לא עתיד לקרות בתקופה הקרובה מלבד הצהרות כלליות בנוגע להסכם המסגרת, שיתנו עוד שנה לנתניהו ואבו מאזן להמשיך במגעים. ההערכה שלי, היא ששני הצדדים יסכימו עם הסתייגויות ושהם כבר מכירים את פרטי ההסכם, ולכן, עד שלא נגיע לאקט בעל משמעות אמיתית, מדובר בדיבורים בלבד שלא יפרקו את הממשלה ולא יביאו לשינוי אמיתי".