תרגיל בבתי הספר. ארכיון
תרגיל בבתי הספר. ארכיוןצילום: פלאש 90

משרד החינוך יקיים מחר (שני) תרגיל התגוננות ארצי בבתי הספר (כיתות א'-יב') ובגני הילדים, בכל רחבי הארץ.

התרגיל יחל בשעה 10:05, אז תישמע צפירה ארצית, בעת שהותם של התלמידים בכיתות הלימוד, ויסתיים בשעה 12:00.

התרגיל יתקיים בשיתוף עם פיקוד העורף, הרשות המקומית, המשטרה, מד"א, ורשות הכיבוי וההצלה.

במשרד החינוך מציינים, כי התרגיל יהווה נקודת שיא בהיערכות המוסד החינוכי במצבי חירום שונים, במטרה להגביר את מוכנותה של מערכת החינוך להתנהגות נכונה ואפקטיבית בעת חירום.

התרגיל יכלול יכלול שורה של תרגולות, בהן: כניסה של כל תלמיד וכל איש סגל באופן עצמאי למרחב "הכי מוגן שיש". תרגול פינוי נפגעים מדומים מתוך התלמידים אל נקודת ריכוז הנפגעים. הגעת ניידת משטרת ישראל ותרגול פינוי הנפגעים על ידי אמבולנס מד"א אל מחוץ למוסד. תרגול כיבוי שריפה מקומית על ידי התלמידים. הפעלת אמצעי החילוץ של פיקוד העורף, והדגמת חילוץ נפגעים מהאש.

השר ח"כ שי פירון, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן ומפקד פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג ישתתפו בתרגיל, אשר יתקיים בבית הספר אולפנת בני עקיבא לבנות בירושלים – פסגת זאב.

כמו כן, ישתתפו בתרגיל ראשי רשויות מקומיות. מנכ"ל המשרד להגנת העורף, ניצב (בדימוס) דן רונן, ישתתף בתרגיל שיתקיים בבית הספר אורט רוגוזין במגדל העמק.

לאחר תרגיל ההתגוננות, החל מהשעה 13:00, כל בית ספר יידרש לתרגל באופן סימולטיבי את צוות החירום הבית ספרי, בתרחיש של פגיעת טיל סמוך לבית הספר.

מאוחר יותר, החל מהשעה 16:00 יתרגלו כל בתי הספר "למידה מרחוק" באמצעות האינטרנט בעת חירום, כאשר כל תלמידה ותלמיד יידרשו לתקשר תכנים לימודיים מתוקשבים ולנהל שיח עם המורה באמצעות האתר הבית ספרי.