יזוכה? זדורוב
יזוכה? זדורובפלאש 90

אין הפתעות. שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, החליטו הבוקר (שני) להרשיע פעם נוספת את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה.

השופטים קבעו, כי הראיות הנוספות שלא הוצגו במהלך המשפט בגלגולו הראשון, והוצגו בפניהם בהוראת בית המשפט העליון, אינן משנות את התוצאה של הרשעת זדורוב.

כעת צפוי זדורוב לערער על הכרעת הדין לבית המשפט העליון, אשר יצטרך לדון בתיק גם הוא בפעם השנייה.

בין הראיות שהוצגו לבית המשפט כלולה גם חוות דעתו של מומחה לטביעות נעליים מארה"ב שקבע כי הטביעות שנמצאו על גופתה של תאיר ז"ל לא היו של זדורוב.

כמו כן מומחית קבעה כי ראדה נרצחה בסכין משוננת ולא בסכין יפנית כפי שנקבע על ידי בית המשפט.

השופטים בבית המשפט המחוזי דחו דחייה מוחלטת את שתי חוות הדעת שהוגשו לבית המשפט על ידי ההגנה. השופטים קבעו כי חוות הדעת כשלו כשלון מוחלט והדגישו כי הם שלמים עם הכרעת הדין החוזרת.

השופט יצחק כהן, אב בית הדין, קבע כי חוות דעת הממוחה בעניין טביעת הנעל, אשר קבעה כי לא ניתן היה לזהות טביעת נעל על מכנסיה של תאיר ראדה, "מביכה ולקויה באופן בסיסי".

השופט כהן תקף את מהימנות המומחית שהציגה את חוות הדעת בנושא החתך, "תשובותיה של מומחית ההגנה היו לא אחת מהוססות, לא אמינות ומתפתלות באופן שהעיב על אמינותה כעדה".  

עוד זכורים ניתוחים של זירת הרצח מהם הוכח כי זדורוב הוכוון על ידי מדובביו וחוקריו על מנת שיציג שחזור המותאם לממצאים שנמצאו בשטח. זאת בשעה שניתוח התנהלותו של זדורוב מלמד כי לא ידע פרטים הכרחיים מתוך זירת הרצח. מעבר לכך זכורים ממצאי DNA שנמצאו בזירה שאין להם קשר כלשהו לזדורוב. בין השאר מדובר בשערות שנמצאו בידיה של המנוחה.

בעקבות ממצאי טביעת הנעל והסכין המשוננת הורה בית המשפט העליון לבית המשפט בנצרת לפתוח את התיק לדיון מחודש, דיון שיסתיים היום בהכרעת דין העשויה לשלוח את זדורוב לביתו או לדחות את הראיות שהוצגו לבית המשפט.

נזכיר כי המחלוקת סביב חפותו של זדורוב פילגה, כך על פי פרסומים שונים, גם את משפחת ראדה עצמה שחלקה סבור שיש ממש בטענות לחפותו וסימני השאלה גדולים ולעומת זאת יש הנאחזים בהכרעתו הראשונית של בית המשפט ובהרשעתו את זדורוב.