השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90

שר החוץ אביגדור ליברמן מארח הערב (ב') את שרי ממשלת גרמניה לארוחת ערב במלון ״מצודת דוד״ בירושלים.

בתחילת המפגש אמר ליברמן כי ליחסים הקרובים בין ישראל לגרמניה יש תרומה משמעותית וחשובה לשיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד אירופי.

"בפגישות העבודה שיתקיימו מחר יידונו כל הנושאים החשובים שעל הפרק, אך הערב מדובר במפגש לשיחות בלתי-רשמיות בהן נדון על נושאים אחרים, כמו התקווה שיום אחד בית״ר ירושלים תנצח את באיירן מינכן", אמר ליברמן.

שר החוץ של גרמניה, וולטר שטיינמאייר, אמר כי "המפגש הזה הוא הזדמנות מצוינת לפגוש את העמיתים לפני פגישות העבודה מחר וכי המפתח לשיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה הוא שלצעירים משתי המדינות יהיה עתיד משותף".

השר שטיינמאייר הוסיף, "אנו גאים במה שהמדינות השיגו ביחסים ביניהן עד עתה ורוצים להמשיך ולחזק את היחסים בעתיד, זאת בלי לשכוח את העבר של השואה הנוראה".

מהצד הגרמני השתתפו בארוחה שרי החוץ, הביטחון, המשפטים, הפנים, הכלכלה והאנרגיה, תחבורה ותשתיות דיגיטליות, חקלאות, משפחה ואזרחים ותיקים, עבודה ורווחה, חינוך ומחקר, איכות סביבה, בריאות, התרבות, שיתוף פעולה כלכלי ופיתוח. מהצד הישראלי - השרים גדעון סער, יאיר שמיר, יובל שטייניץ, לימור לבנת, עמיר פרץ, אורי אורבך, סגני השרים זאב אלקין ואופיר אקוניס וחבר הכנסת נחמן שי.